جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

جزییات تعرفه وارات خودرو در سال 1403+جدول

30 تیر 1403
جزییات تعرفه وارات خودرو در سال 1403+جدول

طبق اعلام متولیان وزارت صمت، هنوز تصمیم نهایی در خصوص تعرفه خودروهای وارداتی کارکرده اخذ نشده و بنای کار فعلا بر تعرفه های فعلی است.

به گزارش بانک اول آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیأت دولت تصویب شد که بر اساس تبصره یک ماده ۶ این آئین نامه، «پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی کارکرده توسط کمیته -متشکل از وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه- دارایی آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی به هیأت وزیران، به نحوی خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای یاد شده، از شکل گیری هر گونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان جلوگیری کند.»

در همین حال نیز مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که «ترجیح ما این است که همین تعرفه‌های فعلی، مصوب شوند؛ البته باید در این خصوص به یک جمع‌بندی برسیم اما بعید می دانم تعرفه‌ها افزایش یابد. تصورم این است که شرکت‌های واردکننده خودرو، به این موضوع معترض باشند و تقاضای افزایش میزان تعرفه واردات خودروهای کارکرده را داشته باشند تا در حقیقت به واردات خودروهای نو، آسیبی وارد نشود. اما پیشنهاد من این است که همین تعرفه‌ها مصوب شود.»

بر این اساس، با توجه به اینکه هنوز در مورد تعرفه واردات خودروهای کارکرده تصمیم نهایی اخذ نشده و فعلاً بنا بر تعرفه‌های فعلی است در جدول زیر طبق آخرین مصوبه‌های هیأت وزیران و قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تعرفه خودروها به تفکیک نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه آمده است.

جزییات تعرفه وارات خودرو در سال ۱۴۰۳

مهر

اخبار مرتبط
متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول ضوابط خرید نکردن ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و داشتن پلاک فعال نیستند لذا، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو را دارند، اما کسانی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند امکان دریافت مجدد خودرو ندارند.
امروز پنجشنبه قیمت قطعی خودروهای اکستریم LX و اکستریم TLX با احتساب کلیه هزینه های جانبی از سوی شرکت مدیران خودرو ویژه مهر 1403اعلام شد.
آن دسته از متقاضیانی که در نوبت دوم عرضه لاماری ایما در سامانه شرکت کرده و ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، برحسب اولویت از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۳ مهرماه تا پایان روز یکشنبه، ۲۹/ ۰۷/ ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به آدرس sales.lamari.ir نسبت به تکمیل ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.
متقاضيان طرح حمايت از خانواده و جواني جمعيت ،مشمول ضوابط عدم خريد 48 ماه گذشته در طرحهاي عادي و عدم برخورداري از پلاك فعال نيستند لذا مطابق قانون فوق ، مادران مشمول اين قانون، حق انتخاب يك خودرو را دارند و كساني كه قبلا با استفاده از اين قانون يك دستگاه خودرو از خودروسازان دريافت نموده باشند امكان دريافت مجدد خودرو ندارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها