یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

۳ نوع سبزی که مانع ابتلا به سرطان می‌شوند

03 مرداد 1403
۳ نوع سبزی که مانع ابتلا به سرطان می‌شوند

برخی از انواع سبزیجات هستند که با مصرف آن‌ها درصد ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش  بانک اول ، مصرف برخی از انواع سبزیجات می‌تواند ما را در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها ایمن کند، در ادامه به تعدادی از آن‌ها نیز اشاره شده است.

هویچ

هویج سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای هویج در کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان ریه و روده بزرگ نقش دارد. این سبزیِ ریشه‌دار، سرشار از مواد مغذی دیگری از جمله پتاسیم و ویتامین‌های C و K است.

کلم بروکلی

بروکلی حاوی سولفورافان است؛ سولفورافان ترکیبی است که از شما در برابر بیماری‌های مزمن و سرطان محافظت می‌کند. این سبزی هم‌چنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

سیر

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سیر به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک می‌کند. علاوه بر این، سیر در کاهش سطح قند خون و پیشگیری از سرطان نقش بسزایی دارد.

منبع: healthline

اخبار مرتبط
دانشمندان می‌گویند اگر به طور تقریباً یک‌شبه متوجه ظهور ناگهانی چین و چروک، درد و یا احساس کلی پیری شده‌اید، ممکن است این قضیه توضیحی علمی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد پیری به جای اینکه یک فرآیند آهسته و پیوسته باشد، حداقل در دو دوره مشخص زمانی با ضرباهنگ سریع رخ می‌دهد.
فرخ حمید، یک دندان پزشک در شهر لیدز انگلستان، فاش کرده است افرادی که درگیر زردی دندان هستند معمولاً دو اشتباه مرتکب می‌شوند که به راحتی قابل رفع هستند.
اشعه های خورشید منبع اصلی دریافت مقدار کافی ویتامین دی هستند. در حالی که ماده غذایی فقط مقدار محدودی از آن را به بدن می رساند. ویتامین دی نقش بسیار حیاتی برای سالم نگه داشتن استخوان، دندان و ماهیچه ها دارد. کمبود این ویتامین برای سلامت ذهن و جسم مناسب نیست. بسیاری از مردم در سراسر جهان با کمبود این ویتامین مواجه هستند. کمبود ویتامین دی را می توان از طریق آزمایش خون متوجه شد. تحقیقات جدید همچنین راه های ساده تری را برای تشخیص ویتامین دی در نظر دارند.
مطالعه‌ای در مجله نوترینت (Nutrients) منتشر شده است، که نشان می‌دهد روزانه مصرف دو وعده یا ۱۰۰ میلی لیتر آب ااین میوه می‌تواند تنوع میکروبیوم روده را افزایش دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها