پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

کدام گروه خونی کمتر سکته می‌کند؟

27 مرداد 1403
کدام گروه خونی کمتر سکته می‌کند؟

تحقیقات اخیر دانشمندان حاکی از آن است که گروه خونی افراد در احتمال بروز سکته قلبی موثر است.

به گزارش بانک اول ، گروه خون شما می‌تواند شانستان را در ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش دهد.

حقیقات اخیر نشان می‌دهد، افرادی که گروه خونی O نداشته باشند در معرض ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی بیشتری هستند.

تقریبا نیمی (۴۸ درصد) از مردم انگلیس دارای گروه خونی O هستند، اما با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات و مطالعات مربوط به نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر، کسانی که دارای گروه‌های خونی A، B و AB هستند کمی بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

دانشمندان فکر می‌کنند دلیل این امر می‌تواند وجود این مطالعات در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند انجام شده و مدعی این است که گروه‌های خونی باید در آینده به عنوان بخشی از ارزیابی ریسک در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب شود.

سطوح بالاتر پروتئین موجب لخته شدن خون، در این گروه‌های خونی باشد.

طبق این گزارش، در بین ۱۰۰۰ نفری که گروه خونی O داشتند فقط ۱۴ نفر دچار حمله قلبی شده‌اند که این میزان در میان گروه‌های غیر از این واحد خونی، ۱۵ در ۱۰۰۰ بود.

این محققان می‌گویند:”مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی خوردن غذا‌های سالم، ترک سیگار و ورزش است.

مدیر پزشکی بنیاد قلب انگلیس در این رابطه گفت: “خطر ابتلای به حملات قلبی و سکته‌های مغزی به سن افراد، ژنتیک (سابقه خانوادگی و قومیت) و دیگر عوامل خطرزای قابل اصلاح از جمله رژیم غذایی، وزن، سطح فعالیت بدنی، مصرف سیگار، فشار خون، کلسترول و دیابت مرتبط است.

اخبار مرتبط
علائم و عوارض سنگ کلیه می­‌تواند بر اساس محل و اندازه سنگ متفاوت باشد. سنگ­‌های کلیوی ممکن است سبب انسداد شدید در مجاری ادراری و پدید آمدن عوارضی چون هیدرونفروز شدید، آسیب بافت کلیه و افزایش خطر عفونت شوند. سنگ کلیه به صورت درد حاد پهلو یا شکم همراه با حالت تهوع و استفراغ ظاهر می‌­شود. خون در ادرار در ۹۰ درصد موارد وجود دارد، اما عدم وجود آن، سنگ کلیه را رد نمی‌­کند. سنگ­‌های کلیه بسیار عودکننده هستند. سنگ­‌های ادراری علاوه بر ایجاد دردهای شدید و انسداد در حین عبور سنگ، ممکن است منجر به نارسایی
هر دهه از زندگی انسان‌ها نیازهای تغذیه‌ای منحصربه‌فردی دارد و تعیین رژیم غذایی براساس آنها می‌تواند منجر به حفظ سلامت بیشتر در افراد شود.
این ۵ روش ژاپنی برای رهایی از استرس و دستیابی به نگرشی شاد و خوش بینانه در زندگی فوق‌العاده هستند. این روش‌هایی قدرتمند از آموزه‌های جاودانه فلسفه ژاپن الهام گرفته شده‌اند و از زمان‌های قدیم برای رسیدن به هدف نهایی یعنی داشتن یک زندگی کامل و معنادار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
اعداد سلامتی به اعدادی گفته می‌شود که سلامت بدن را از نظر فشار خون، ضربان قلب، سطح کلسترول خون، وزن، تری‌گلیسیرید و کالری مورد نیاز بدن مورد سنجش قرار می‌دهند. درواقع اعداد سلامتی شامل اعداد کاهش وزن تا مراقبت از قلب هستند که دانستن و کنترل آنها کمک بزرگی به حفظ سلامت ما می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها