جمعه, 30 شهریور 1403 2024,September

خبر مهم برای متقاضیان ثبت‌نام مسکن دولتی / این گروه از طرح مسکن ملی حذف شدند!

31 مرداد 1403
خبر مهم برای متقاضیان ثبت‌نام مسکن دولتی / این گروه از طرح مسکن ملی حذف شدند!

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و می‌تواند منجر به ابطال ثبت ‌نام اولیه و حذف از پروژه‌ها شود.

به گزارش  بانک اول ، سید احمد موسوی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم در حوزه تامین مساکن حمایتی است و با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن، ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن اجرا می‌شود.

اقتصادآنلاین نوشت: وی با اشاره به برخی خرید و فروش‌های امتیاز نهضت ملی مسکن به صورت وکالتی افزود: براساس ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع بوده و همچنین در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت‌نام وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است که براساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

وی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه بر همکاری، هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم تاکید کرد./خبرانلاین

اخبار مرتبط
فزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان جامعه شهرسازان، معماران و فعالان محیط زیست و سایر نهادهای مدنی خواستار اولویت‌بندی ابر چالش‌های ذکر شده از سوی نهادها و تشکل‌ها شد و اظهار کرد: امیدواریم در مدت وزارتم «اسیر نظامات قدرت نشده و در صراطی مستقیم به سوی حل مشکلات مردم پیش برود.
عملکرد بانک‌های اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، مؤسسه ملل، کارآفرین، شهر، سامان، پست ایران، پاسارگاد، پارسیان، آینده، رفاه کارگران، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، خاورمیانه و سرمایه در مشارکت نهضت ملی مسکن به‌روایت تازه‌ترین آمار بانک مرکزی صفر بوده است.
حواشی ساخت خانه‌های ۲۵ متری تمامی ندارد و حالا قرار است انبوهی از این واحدها با مجوز هتل‌آپارتمان در ماهدشت کرج احداث شود؛ آیا این واحدها برای زندگی به سبک ایرانی مناسب است و آیا متقاضیان می‌توانند این واحدهای هتل‌آپارتمان را به‌عنوان مسکن مالک شوند؟
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی سامانه جدید برای ثبت قرارداد‌های اجاره، خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها