دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تأمین مالی بخش مسکن ابلاغ شد

17 شهریور 1403
بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تأمین مالی بخش مسکن ابلاغ شد

به گزارش بانک اول ، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به شماره ۰۳/۱۳۵۲۳۳‌ در تاریخ ۱۷ شهریور و پیرو بخشنامه شماره ۹۵/۲۱۶۱۲۲ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.  

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به بند (الف) ماده (۳۷) «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب سال ۱۴۰۲ و بند (الف) ماده (۹) «قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب سال۱۴۰۳، بازنگری «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» از حیث موارد مزبور در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و اصلاحات انجام شده در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۱ هیأت عالی بانک مرکزی مطرح و تصویب گردید.  

این دستورالعمل که پیش‌تر مشتمل بر (۱۸) ماده و (۴) تبصره در یکهزار و دویست و بیست و سومین جلسه مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود، با اصلاحاتی در متن در (۱۸) ماده و (۴) تبصره در جلسه فوق‌العاده مورخ ۱۱/۵/۱۴۰۳ هیأت عالی به تصویب رسید.

بانک‌ها موظفند اصلاحیه دستورالعمل مزبور را به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به تمامی واحدهای آن بانک‌/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کافی به عمل آورند. ‌

دستورالعمل تاسیس، فعالیت و نظارت بر موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن

اخبار مرتبط
عملکرد بانک‌های اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، مؤسسه ملل، کارآفرین، شهر، سامان، پست ایران، پاسارگاد، پارسیان، آینده، رفاه کارگران، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، خاورمیانه و سرمایه در مشارکت نهضت ملی مسکن به‌روایت تازه‌ترین آمار بانک مرکزی صفر بوده است.
حواشی ساخت خانه‌های ۲۵ متری تمامی ندارد و حالا قرار است انبوهی از این واحدها با مجوز هتل‌آپارتمان در ماهدشت کرج احداث شود؛ آیا این واحدها برای زندگی به سبک ایرانی مناسب است و آیا متقاضیان می‌توانند این واحدهای هتل‌آپارتمان را به‌عنوان مسکن مالک شوند؟
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی سامانه جدید برای ثبت قرارداد‌های اجاره، خبر داد.
یک کارشناس حقوق در حوزه مسکن گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مسکن در بازار به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، در آینده نزدیک احتمال افزایش مجدد قیمت ملک وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها