پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا/ تزریق واکسن رایگان شد

24 شهریور 1403
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا/ تزریق واکسن رایگان شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بانک اول ،دکتر غلامحسین صادقیان اظهار کرد: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور آغاز و تزریق آن بیشتر به سالمندان، زنان باردار و افراد با ضعف ایمنی توصیه می‌شود.

وی افزود: تاکنون یک محموله واکسن آنفلوانزای مصرفی معاونت بهداشتی تحویل این معاونت شده است که به‌صورت رایگان و در مراکز بهداشت به گروه هدف تزریق می‌شود. همچنین محموله‌های بعدی به مرور تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: واکسن آنفلوانزای موردنیاز کشور از دو مسیر تولید داخل و واردات تامین می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن نوع وارداتی از نوع چهار ظرفیتی (هلندی و فرانسوی) تامین شده است.

وی گفت: اولین محموله از این واکسن هفته دوم شهریور توزیع شده است.

اخبار مرتبط
هر دهه از زندگی انسان‌ها نیازهای تغذیه‌ای منحصربه‌فردی دارد و تعیین رژیم غذایی براساس آنها می‌تواند منجر به حفظ سلامت بیشتر در افراد شود.
این ۵ روش ژاپنی برای رهایی از استرس و دستیابی به نگرشی شاد و خوش بینانه در زندگی فوق‌العاده هستند. این روش‌هایی قدرتمند از آموزه‌های جاودانه فلسفه ژاپن الهام گرفته شده‌اند و از زمان‌های قدیم برای رسیدن به هدف نهایی یعنی داشتن یک زندگی کامل و معنادار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
اعداد سلامتی به اعدادی گفته می‌شود که سلامت بدن را از نظر فشار خون، ضربان قلب، سطح کلسترول خون، وزن، تری‌گلیسیرید و کالری مورد نیاز بدن مورد سنجش قرار می‌دهند. درواقع اعداد سلامتی شامل اعداد کاهش وزن تا مراقبت از قلب هستند که دانستن و کنترل آنها کمک بزرگی به حفظ سلامت ما می‌کند.
اگر درمان سکته مغزی در زمان طلایی که بین ۳ تا ۶ ساعت است، انجام شود، ۳۰ درصد بیماران بدون هیچ پیامد ناگواری بهبود می‌یابند. اما اگر زمان طلایی بگذرد، یا مرگ در انتظار فرد خواهد بود و یا آسیب دائمی مغز.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها