پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

این تعداد از فهرست یارانه بگیران حذف شدند

24 شهریور 1403
 این تعداد از فهرست یارانه بگیران حذف شدند

دیوان محاسبات کل کشور اعلام کرد: بر اساس یافته‌های این نهاد در سال گذشته ۸۱ میلیون نفر ایرانی یارانه دریافت کرده‌اند.

به گزارش بانک اول  یافته های این نهاد نظارتی نشان می دهد در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند؛ همچنین ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال برخط اطلاعات توسط ۵۱ دستگاه و عدم ارسال هیچگونه اطلاعات از سوی ۳ دستگاه و همچنین نقصان اطلاعات ارائه ‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی، امکان استحقاق‌سنجی متقاضیان جهت دهک بندی، با بهره‌برداری از شاخص‌های دقیق، هدفمند و اثربخش فراهم نیست.

این نهاد نظارتی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد که دستگاه ها باید در جهت برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، اقدامات لازم در جهت ارسال اطلاعات دقیق و کامل را انجام بدهند.

.ایسنا

اخبار مرتبط
طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در اظهارات اخیر خود به بررسی وضعیت یارانه‌ها و امکان افزایش مبلغ آن در سال ۱۴۰۳ پرداخت.
زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های مختلف از بهمن ۱۴۰۲ تغییر کرده و با تقسیم کل یارانه بگیران به سه گروه، زمان واریز گروهی یارانه‌ها نیز به سه بخش تقسیم شده است.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۳ مربوط به شهریور ماه ۱۴۰۳ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و قابل برداشت است. بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم در سراسر کشور به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز شده است.
مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است که امشب مستمری و یارانه نقدی آنها واریز خواهد شد. همچنین یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر، ۲۵ شهریور به‌حساب سرپرستان خانوار‌های مشمول واریز می‌شود. در مرحله سوم، یارانه نقدی سایر خانوار‌های مشمول (دهک‌های ۴ تا ۹) به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان طبق معمول در روز سی‌ام هرماه واریز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها