پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

غذاهای مناسب برای هر گروه سنی

28 شهریور 1403
غذاهای مناسب برای هر گروه سنی

تا 30سالگی نیازی نیست که افراد تغییر خاصی در رژیم غذایی خود داشته باشند، اما این تغییر در سنین بالاتر ضرورت دارد؛ چون فعالیت افراد کاهش پیدا می‌کند و عمدتا افراد در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی از 35سالگی به بعد دچار اضافه‌وزن خواهند شد.

به گزارش بانک اول هر دهه از زندگی انسان‌ها نیازهای تغذیه‌ای منحصربه‌فردی دارد و تعیین رژیم غذایی براساس آنها می‌تواند منجر به حفظ سلامت بیشتر در افراد شود.


تغییر رژیم از چه سنی مهم است؟


خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه درباره نقش تغذیه در دوره‌های مختلف زندگی  می‌گوید: تا 30سالگی نیازی نیست که افراد تغییر خاصی در رژیم غذایی خود داشته باشند، اما این تغییر در سنین بالاتر ضرورت دارد؛ چون فعالیت افراد کاهش پیدا می‌کند و عمدتا افراد در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی از 35سالگی به بعد دچار اضافه‌وزن خواهند شد.
او تأکید می‌کند: بهترین توصیه برای این گروه‌های سنی، استفاده از سبزی و میوه‌ به میزان 5واحد در روز است. لبنیات کم‌چرب هم برای همه سنین باید 2 تا 3 واحد در روز مصرف شود.
رحمانی کاهش مصرف گوشت در سنین بالای 40سالگی را هم ضروری عنوان می‌کند و می‌گوید: در سنین بالا به‌دلیل وجود چربی‌های اشباع‌شده، مصرف کمتر گوشت قرمز بهتر است، اما افراد دارای بیماری‌های قلبی– عروقی باید مصرف گوشت را قطع کنند. حتی گوشت لخم که ظاهری بدون چربی دارد هم حاوی 4درصد چربی است. مناسب‌ترین جایگزین غذایی گوشت سفید است. به‌ویژه بر مصرف ماهی تأکید زیادی می‌شود، چون افراد بالای 40سال  اسیدهای چرب امگا3 را که بدن قادر به ساختن آن نیست، باید از طریق تغذیه تأمین کنند. بهتر است حداقل 2‌بار در هفته از ماهی استفاده شود.

اخبار مرتبط
علائم و عوارض سنگ کلیه می­‌تواند بر اساس محل و اندازه سنگ متفاوت باشد. سنگ­‌های کلیوی ممکن است سبب انسداد شدید در مجاری ادراری و پدید آمدن عوارضی چون هیدرونفروز شدید، آسیب بافت کلیه و افزایش خطر عفونت شوند. سنگ کلیه به صورت درد حاد پهلو یا شکم همراه با حالت تهوع و استفراغ ظاهر می‌­شود. خون در ادرار در ۹۰ درصد موارد وجود دارد، اما عدم وجود آن، سنگ کلیه را رد نمی‌­کند. سنگ­‌های کلیه بسیار عودکننده هستند. سنگ­‌های ادراری علاوه بر ایجاد دردهای شدید و انسداد در حین عبور سنگ، ممکن است منجر به نارسایی
این ۵ روش ژاپنی برای رهایی از استرس و دستیابی به نگرشی شاد و خوش بینانه در زندگی فوق‌العاده هستند. این روش‌هایی قدرتمند از آموزه‌های جاودانه فلسفه ژاپن الهام گرفته شده‌اند و از زمان‌های قدیم برای رسیدن به هدف نهایی یعنی داشتن یک زندگی کامل و معنادار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
اعداد سلامتی به اعدادی گفته می‌شود که سلامت بدن را از نظر فشار خون، ضربان قلب، سطح کلسترول خون، وزن، تری‌گلیسیرید و کالری مورد نیاز بدن مورد سنجش قرار می‌دهند. درواقع اعداد سلامتی شامل اعداد کاهش وزن تا مراقبت از قلب هستند که دانستن و کنترل آنها کمک بزرگی به حفظ سلامت ما می‌کند.
اگر درمان سکته مغزی در زمان طلایی که بین ۳ تا ۶ ساعت است، انجام شود، ۳۰ درصد بیماران بدون هیچ پیامد ناگواری بهبود می‌یابند. اما اگر زمان طلایی بگذرد، یا مرگ در انتظار فرد خواهد بود و یا آسیب دائمی مغز.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها