پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

کدام کشور بیشترین تعداد ثروتمندان را دارد؟

28 شهریور 1403
کدام کشور بیشترین تعداد ثروتمندان را دارد؟

تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.

به گزارش  بانک اول بر اساس داده‌های شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هنلی و شرکا در ایالات‌متحده، تعداد صدمیلیونرها - افراد با ثروت ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر - در دهه گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۹هزار و ۳۰۰ نفر در سراسر جهان رسیده است.

بر اساس این گزارش ایالات‌متحده و چین بیشترین افزایش را در این دسته از ابرثروتمندان جهان ثبت کردند.

چین در ۱۰ سال گذشته رشد خیره‌کننده ۱۰۸ درصدی در میلیونرها ثبت کرده، در حالی که ایالات‌متحده رشد ۸۱ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل، اروپا نسبت به مدت مشابه ۲۶ درصد افزایش داشته است.

فهرست «۵۰ شهر برتر برای صدمیلیونرها» هنلی و شرکا نشان می‌دهد که نخبگان جهانی در کجا متمرکز شده اند و به کجا می‌روند.

ایالات‌متحده با  تعداد ۷۴۴ صدمیلیونر در نیویورک، ۶۷۵ در سانفرانسیسکو و سیلیکون ولی و ۴۹۶ در لس آنجلس پیشتاز این گروه است.

این گزارش خاطرنشان کرد ایالات‌متحده بیش از ۳۰ درصد از ثروت قابل سرمایه‌گذاری سیال جهان را در اختیار دارد که مجموع دارایی‌های آن بالغ بر ۶۷ تریلیون دلار است، با این حال، این رقم ممکن است بر اساس نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا تغییر کند.

افزایش مالیات پیشنهادی برای صد میلیونرها که توسط معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس حمایت می‌شود، می‌تواند ثروتمندان را به دنبال اقامت در جاهای دیگر تشویق کند.

افزایش سریع ثروتمندان در آسیا به ویژه در شهرهایی مانند پکن که در حال حاضر میزبان ۳۴۷ صدمیلیونر شده، قابل توجه است و پس از آن سنگاپور با تعداد ۳۳۶، شانگهای با ۳۲۲ و هنگ کنگ با ۳۲۰ صدمیلیونر قرار دارند.

در اروپا که زمانی مرکز مالی جهانی بود، لندن با ۳۷۰ صدمیلیونر در رتبه چهارم جهانی باقی مانده است، اگرچه این منطقه در مقایسه با همتایان خود در آسیا و ایالات‌متحده رشد کندتری داشته است.

این گزارش پیش‌بینی کرد شهرهایی مانند هانگژو، شنژن و تایپه در آسیا همچنین دبی و ابوظبی در امارات متحده عربی شاهد رشد انفجاری در جمعیت صدمیلیونی خود در ۱۶ سال آینده خواهند بود.

در همین حال، انتظار می‌رود شهرهایی مانند شیکاگو، مسکو، زوریخ و مادرید با رشد کمتر از ۵۰ درصد در دهه آینده، رشد متوسط‌تری را تجربه کنند.

اخبار مرتبط
اولگ کارپیاک گزارشگر اوکراینی بی بی سی در گزارشی به شغل‌های برتر در یک دهه آینده پرداخت و نیز مشاغلی که تحت تاثیر توسعه فناوری‌های نوین و دیجیتال از بین خواهند رفت.
افزایش قیمت خودرو با تایید معاون اول رئیس‌جمهور فقط یکی از شایعه اقتصادی در روز‌های اخیر است. در روز‌های پایانی شهریور ممنوعیت فروش نان با کارت بانکی و ممنوعیت صادرات مرغ تکذیب شده و فعلا خبر‌های دیگری مثل تبدیل وام ازدواج به تسهیلات غیرنقدی و احداث خانه ۲۵ متری و آغاز رجیستری آیفون ۱۶ را نباید جدی بگیریم.
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
خانوار ایرانی پارسال، به طور متوسط ماهی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته است. مرکز آمار میانگین هزینه ماهیانه خانوار ایرانی را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده و می‌گوید در ازای رشد ۵۴ درصدی درآمد، هزینه‌ها ۵۱ درصد بالا رفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها