شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳»

01 مهر 1403
۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳»

اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که استفاده از آن‌ها را به ویژه متخصصان تغذیه برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی توصیه می‌کنند.

به گزارش بانک اول ، گفته می‌شود که اسیدهای چرب امگا ۳ تأثیر مثبتی برکاهش افسردگی نیز دارند.

در ادامه ۴ ماده غذایی که بیشترین مقدار امگا ۳ را دارند، معرفی می‌شوند:

تخم مرغ طیوری که در فضای باز پروش یافته‌اند

تخم‌مرغ نیز منبع امگا ۳ است اما به شرطی که از مرغ‌ها در مرتع و در فضای باز باشند. در واقع این رژیم غذایی مرغ‌ها است که نقش مهمی در مقوی بودن تخم‌هایشان دارد. به عنوان مثال اگر برای تغذیه مرغ‌ها از دانه‌های کتان استفاده شود، تخم‌های آن‌ها غنی از امگا ۳ خواهند بود.

دانه‌های چیا

دانه چیا نیز منبع قابل توجهی از امگا ۳ همچنین سرشار از مواد معدنی دیگری مانند منگنز، کلسیم و فسفر هستند. می توان این دانه‌ها را در ماست یا روی سالاد ریخت و مصرف کرد.

سویا

این ماده غذایی که به ویژه در میان گیاهخواران طرفداران زیادی دارد، نه تنها سرشار از فیبر و پروتئین است بلکه منبع قابل توجهی از امگا ۳ نیز (۱۴۴۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) محسوب می‌شود. سویا یا جوانه آن را می‌توان در سالاد ریخت یا با هر غذای دیگری مصرف کرد.

اسفناج

به گزارش یورونیوز، در بین سبزیجات سبز، اسفناج حاوی بیشترین میزان امگا ۳ و به طور دقیق‌تر اسید آلفا-لینولئیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

اخبار مرتبط
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های غذایی غیر مجاز را اعلام کرد.
تا حالا شنیده بودید که بعضی غذاها، نوشیدنی‌ها و درکل خوراکی‌ها آن قدر برای سلامت مضرند که می‌توانند باعث بالا رفتن، اتفاقی شوند و فشار چشم، یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌هایی مثل گلوکوم یا آب سیاه محسوب می‌شود؟! فشار چشم یک بیماری است که می‌تواند به عصب بینایی آسیب بزند و در نهایت موجب کاهش دید یا از دست رفتن بینایی شود.
محققان چینی در میان موش‌هایی که علائم آلزایمر داشتند، متوجه بروز کمتر سرطان روده بزرگ نسبت به حالت عادی شدند. با این حال، زمانی که به این موش‌ها پیوند مدفوع از یک موش سالم زده شد، میزان شیوع سرطان در روده بزرگ و رکتوم آنها به حالت عادی بازگشت. یافته‌ها نشان می‌دهند که علائم آلزایمر ارتباط نزدیکی با ساختار روده دارد.
میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند؛ اما قند طبیعی موجود در بعضی میوه ها ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها