شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

۴ امتیاز مالیاتی ویژه دولت به موجران

03 مهر 1403
۴ امتیاز مالیاتی ویژه دولت به موجران

به گزارش بانک اول دولت در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در ۴ مورد زیر تخفیف و معافیت ویژه مالیاتی برای موجران درنظر گرفته است:

۱- درآمد ناشی از اجاره برای برای موجرانی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستاجر هستند تا سقف اجاره پرداختی، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف می‌شود.

 

۲- درصورت امضای قرارداد بلندمدت اجاره و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد ۲ ساله مشمول ۷۰ درصد تخفیف و برای قرارداد ۳ سال و بیشتر مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف می‌شود.

۳- در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و ۳ دهک پایین درآمدی مشمول تخفیف می‌شود.

۴- واحدهایی که میزان اجاره‌بهای آنها حداقل ۱۵ درصد کمتر از ارزش اجاره باشد از ۵۰ درصد تخفیف مالیات بر درآمد اجاره برخوردار می‌شوند./بنکر

اخبار مرتبط
در گذشته، برخی از مشاوران املاک حق کمیسیون خود را بر اساس تعرفه رسمی اعلام شده اخذ نمی‌کردند و در مورد نحوه محاسبه آن توضیحی به مراجعه کنندگان نمی‌دادند. اما در آخرین ابلاغیه اتحادیه صنفی مشاوران املاک تهران در مهر ماه سال ۹۹، قانون جدیدی برای دریافت این پول از طرفین معامله تصویب شد تا نرخ خدمات کارمزد دریافتی برای مبایعه‌نامه‌ها تک‌نرخی و به نوعی ساده‌سازی شود. بر این اساس، تمام قراردادهای ملکی مشمول پرداخت حق کمیسیونی معادل ۰.۵ درصد ارزش معاملاتی ملک شدند که ۰.۲۵ درصد از این میزان را خریدار و
تمامی معاملات مسکن در سامانه خودنویس شفاف شده و در حال حاضر مستاجران دیگری نیاری ندارند که برای دریافت کد رهگیری و همچنین بارگذاری آن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هزینه ای پرداخت کنندبنابراین دریافت ودیعه مسکن از طریق این سامانه خودنویس رایگان شده است.
نقل و انتقالات ملک، هزینه های بالایی را به همراه دارد به همین دلیل بعضی‌ها از به نام زدن سند خودداری می‌کنند و وکالت بلاعزل یا سند وکالتی تنظیم می کنند که این کار معایبی دارد.
در شرایط کنونی تمامی افرادی که قصد خرید زمین و یا ساخت ویلا را دارند حتما استعلام آن را از سامانه‌های اداره کل راه و شهرسازی دریافت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها