شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

خبر خوش وزارت راه / ایثارگران بخوانند

03 مهر 1403
خبر خوش وزارت راه / ایثارگران بخوانند

وزیر راه با بیان این‌که بخش اعظم ایثارگران مسکن و زمین دریافت نکرده‌اند، گفت:قانون، تکلیف ما در قبال برخی اقشار از جمله ایثارگران را سنگین تر کرده است.

به گزارش  بانک اول  فرزانه صادق صبح دیروز در حاشیه امضای آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ایثارگران و در غیاب خبرنگاران اظهار کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین سال است که به خانواده ایثارگران وجود دارد. به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به موضوع تامین مسکن ایثارگران اشاره شده است، بخش اعظم ایثارگران نه مسکن و نه زمین دریافت کرده اند و باید این قانون اجرایی شود. به همین دلیل اولین موضوعی که در حوزه مسکن پیگیری می‌کنم مربوط به تامین مسکن ایثارگران است.

وی با بیان این‌که قانون، تکلیف ما در قبال برخی اقشار از جمله ایثارگران را سنگین تر کرده و با اولویت در چارچوبی که ضوابط و مقررات وجود دارد، این اتفاق خواهد افتاد، افزود: طبق تفاهمنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند زمین های خود را برای تامین مسکن ایثارگران معرفی کند تا ارزش افزایی روی آنها انجام شده و در اختیار مشمولان قرار گیرد./تسنیم

اخبار مرتبط
در گذشته، برخی از مشاوران املاک حق کمیسیون خود را بر اساس تعرفه رسمی اعلام شده اخذ نمی‌کردند و در مورد نحوه محاسبه آن توضیحی به مراجعه کنندگان نمی‌دادند. اما در آخرین ابلاغیه اتحادیه صنفی مشاوران املاک تهران در مهر ماه سال ۹۹، قانون جدیدی برای دریافت این پول از طرفین معامله تصویب شد تا نرخ خدمات کارمزد دریافتی برای مبایعه‌نامه‌ها تک‌نرخی و به نوعی ساده‌سازی شود. بر این اساس، تمام قراردادهای ملکی مشمول پرداخت حق کمیسیونی معادل ۰.۵ درصد ارزش معاملاتی ملک شدند که ۰.۲۵ درصد از این میزان را خریدار و
تمامی معاملات مسکن در سامانه خودنویس شفاف شده و در حال حاضر مستاجران دیگری نیاری ندارند که برای دریافت کد رهگیری و همچنین بارگذاری آن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هزینه ای پرداخت کنندبنابراین دریافت ودیعه مسکن از طریق این سامانه خودنویس رایگان شده است.
نقل و انتقالات ملک، هزینه های بالایی را به همراه دارد به همین دلیل بعضی‌ها از به نام زدن سند خودداری می‌کنند و وکالت بلاعزل یا سند وکالتی تنظیم می کنند که این کار معایبی دارد.
در شرایط کنونی تمامی افرادی که قصد خرید زمین و یا ساخت ویلا را دارند حتما استعلام آن را از سامانه‌های اداره کل راه و شهرسازی دریافت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: