ﺳﻪشنبه, 10 مهر 1403 2024,October

ساختمان‌سازی‌ در 28ساعت

10 مهر 1403
ساختمان‌سازی‌ در 28ساعت

ساختمان‌های پیش‌ساخته طوری طراحی شده‌اند که خیلی سریع کنار هم چیده می‌شوند و می‌توانند با سرعت خیلی زیاد بالا بروند. این دقیقا بخش بزرگی از جذابیت آنهاست.

به گزارش بانک اول  نیواطلس، نوشت  یک شرکت چینی ساختمانی بلندمرتبه را با استفاده از سیستم ساختمانی پیش ساخته Living Building ساخته است که کمی ‌بیشتر از یک روز یا به‌طور دقیق 28ساعت و 45دقیقه مونتاژ شده است. یکی از جذاب‌ترین نکات در مورد این سیستم این است که هر ماژول ساختمانی دارای ابعادی مشابه یک کانتینر و به هر نقطه‌ای از جهان قابل حمل است. هر ماژول در یک کارخانه پیش‌ساخته قرار دارد و از یک ساختار فولادی ضد‌زنگ تشکیل شده است که شامل سیم‌کشی، عایق، لعاب و سیستم‌های تهویه می‌شود. بنابراین به بیان ساده، ایده اصلی سازنده این است که گروهی از این ماژول‌ها به محلی که برای ساختمان درنظر گرفته شده است برده شوند و آنها را درصورت لزوم روی هم قرار دهند و به تعبیری ساده به هم بچسبانند. سپس به برق و آب وصل و آماده استفاده شوند.


برای این پروژه، گروه برود از تیم چند نفره‌ای از سازندگان و حداقل 3 جرثقیل برای سرعت بخشیدن به کارها و انجام کار در آن بازه زمانی بسیار کم استفاده کرد، که یک دستاورد قابل‌توجه است. البته یک سایت استاندارد با تعداد معمولی سازنده باید شاهد بالا رفتن یک ساختمان با استفاده از همان سیستم نیز باشد. گروه برود می‌گوید که تنظیمات پیش‌ساخته آن بسیار بادوام و مقاوم در برابر زلزله است و درصورت نیاز قابل جداسازی و جابه‌جایی است. این شرکت همچنین می‌گوید که می‌توان ازاین سیستم برای ساخت بلندمرتبه‌های مسکونی، خوابگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و موارد دیگر استفاده کرد. این شرکت با جاه‌طلبی مدعی است که می‌توان ازآن برای ساخت ساختمان‌های بلند 200طبقه  نیزاستفاده کرد. برای درک این موضوع، بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، تنها 163طبقه دارد.

رزونامه همشهری

اخبار مرتبط
معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه با عرضه حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت پایه املاک مسکونی،‌ صنعتی،‌ تجاری و غیره، یکی از بزرگترین مزایده‌های اموال غیرمنقول در جریان است،‌ تصریح کرد: بالغ بر 350 ملک در این مزایده عرضه شده و یکی از ارزشمندترین این املاک مربوط به واحد مسکونی حدود 1200 مترمربعی به ارزش پایه 960 میلیارد تومان محسوب می‌شود. همچنین مجموعه سوله و انبارهای نوشهر مازندران به ارزش پایه 820 میلیارد تومان در این مزایده قرار دارد.
محبت‌خواه با بیان این‌که “حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم.”، افزود: حدود ۷۰۰ واحد از مساکن مهر باقی می‌ماند که آنها را هم تا آخر سال تکمیل خواهیم کرد
پیامک ۲ روز پیش؛ پنجمین پیامک برای دریافت ۵۰ میلیون تومان وجه فصل پاییز بوده که برخی رسانه‌های مغرض آن را «پرداخت ماهانه» نامیدند که کذب است. علاوه بر این پروژه مذکور بدون عقد قرارداد تسهیلات بانکی است اما رسانه‌های یاد شده مدعی تسهیلات شده‌اند که اساسا قراردادی برای آن وجود ندارد.
بر اساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها دولت مکلف شده در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند. نرخ اجاره بها بعد از جلسه شورای عالی مسکن تعیین و سقف اجاره مسکن ۲۵ درصد تعیین شد که بیشترین نرخ اجاره برای استان یزد با ۲۶ درصد و کمترین آن سیستان و بلوچستان با ۲۳ درصد تعیین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها