شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

اعلام نرخ جدید سود بانکی + جدول

14 مهر 1403
اعلام نرخ جدید سود بانکی + جدول

داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته دوم مهرماه سال جاری از کاهش ۰.۰۱ درصدی این نرخ حکایت دارد.

به گزارش بانک اول به نقل از ايسنا ، براین اساس نرخ سود بین بانکی در پایان هفته اول مهرماه از ۲۳.۷۴ به ۲۳.۷۳ درصد در پایان هفته دوم مهرماه رسید.

مطابق آمارهای بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته ابتدایی شهریور ماه، ۲۳.۷ درصد بود که در هفته دوم با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۱ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی در نیمه نخست سال جاری بود.

در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در هفته پایانی شهریورماه، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت و در پایان هفته نخست مهرماه با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا امروز است.

گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی از شهریورماه سال جاری تا امروز در محدوده ۲۳.۷ درصد در نوسان است.

اخبار مرتبط
یکی از بهترین استراتژی‌ها برای علاقه‌مندان ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال استفاده از هر دو روش است که در آن بخشی از سرمایه به سپرده‌‌‌‌‌های بانکی و بخشی به استیکینگ و بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تخصیص پیدا می‌کند تا علاوه‌بر فراهم‌شدن امنیت برای بخشی از دارایی‌ها، کاربران از فرصت‌های کسب سود بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال نیز بهره ببرند. هرچند بار دیگر باید تاکید کرد؛ استیکینگ خطرات قابل‌توجه خود را دارد و می‌تواند در نهایت ضرر‌‌‌‌‌های غیرقابل‌جبرانی را به‌همراه داشته‌باشد، به‌همین‌دلیل ضروری است که افراد از اهم
سود قطعی تسهیلاتی که از بانک می‌گیرید، تنها با دانستن درصد سود – مثلا 18 یا 20درصد- به دست نمی‌آید. برای دانستن نرخ بهره موثر یا همان سود واقعی وام، اول باید کارمزدی که بانک بابت دادن تسهیلات از شما کسر می‌کند را به مبلغ سود سالانه اضافه کنید. بیشتر بانک‌ها برای دادن وام، کارمزد 3درصدی از متقاضیان خود می‌گیرند.
از نکات مهمی که باید در نظر گرفت، سیاست پولی بانک مرکزی در هر کشور است. بانک‌های مرکزی نقش مهمی در تعیین نرخ‌های بهره سپرده با تنظیم نرخ بهره معیار دارند. به عنوان مثال، فدرال رزرو در ایالات متحده نرخ بهره فدرال را کنترل می‌کند یا بانک مرکزی اروپا نرخ سود سپرده را برای کشورهای منطقه یورو را تعیین می‌کند.
همزمان نرخ در دیگر بازارهای مالی به ویژه اوراق قرضه روند صعودی را تجربه کرده و عملا نرخ سود بانکی به گفته وزیر اقتصاد به ۳۰ درصد رسیده که باعث ناترازی بانکها و تورم شده و افت بازار سرمایه را به همراه داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها