یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

واریز یارانه مهرماه چه تاریخی انجام می‌شود؟

15 مهر 1403
واریز یارانه مهرماه چه تاریخی انجام می‌شود؟

یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ طبق روال ماه‌های قبل بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز می‌شود.

به گزارش بانک اول مرحله ۱۶۴ یارانه نقدی در مهرماه ۱۴۰۳ طبق روال ماه‌های قبل بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز می‌شود.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است.

یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

اخبار مرتبط
گزارش دیوان محاسبات به‌وضوح دلایل عدم تحقق کامل منابع هدفمندی را مشخص می‌کند. مهم‌ترین عامل این مشکل، عدم واریز کامل منابع وصولی توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت به حساب‌های هدفمندی یارانه‌هاست، همچنین عدم شفافیت در فرآیند فروش و وصول این منابع توسط شرکت‌های مذکور یکی دیگر از دلایل عمده کمبود منابع هدفمندی به‌شمار می‌رود.
براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، یافته های این نهاد نظارتی نشان می دهد در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند؛ همچنین ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.
از زمانی که طرح پرداخت یارانه به اجرا درآمد، بحث های فراوانی در خصوص معایب و مزایا آن مطرح شده است. یکی از مواردی که بسیار مورد بحث بوده است، تامین منابع مالی جهت واریر یارانه ها می باشد که فشار زیادی به دولت وارد کرده است. به همین دلیل نیاز به وجود سازمانی جهت مدیریت و ساماندهی اجرای این طرح برای پیشبرد صحیح آن، به شدت حس می شد که این دلیلی شد تا سازمان ساماندهی یارانه ها به روی کار آید.
متن این پیامک که از سوی پلیس فتا ارسال شده است به این شرح است: هشدار جدی؛ پیام های دریافتی با عنوان یارانه حمایتی یا کمک معیشتی دولت در بستر پیامک و یا پیام رسان های موبایلی جعلی بوده و قطعاً با هدف هک گوشی و خالی نمودن حساب شماست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها