ﺳﻪشنبه, 17 مهر 1403 2024,October

این متقاضیان سریع‌تر صاحب مسکن ملی می‌شوند

17 مهر 1403
این متقاضیان سریع‌تر صاحب مسکن ملی می‌شوند

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند که در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند در اولویت تحویل واحدهای مسکونی هستند.

به گزارش بانک اول  نهضت ملی مسکن که به عنوان یک هدف اصلی و اساسی در دولت سیزدهم آغاز شد و عملیات ساخت آن در شهرهای مختلف از سال ۱۴۰۱ کلید خورد. حدود ۶ میلیون نفر از طریق سامانه طرح‌های مسکن حمایتی  در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۴ میلیون نفر مشمول  و حدود یک میلیون نفر هم به عنوان متقاضی موثر شناخته شده‌اند که از این تعداد هم حدود ۷۵۰ نفر اقدام به پرداخت آورده کرده‌اند.

۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تاکنون تحویل شده است

طبق اعلام مسعود بیات منش معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در همان سال‌ها حدود ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند و در پالایش‌هایی که انجام شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار متقاضی به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد واجدان شرایط، تعداد یک میلیون نفر موثر بودند که در حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

بیات‌منش ادامه داد: برای ۲۵۰ هزار متقاضی موثر باقی‌مانده از یک میلیون نفر متعهد شده، منتظر هستیم تا منابع مالی بانکی تأمین شود تا کار ساخت این واحدها را نیز آغاز کنیم.

به گفته سرپرست مسکن و ساختمان، از حدود ۵ سال گذشته تاکنون، برای متقاضیان موثر مسکن که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شدند، ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از واحدهای آغاز شده به مردم تحویل داده شده است.

در همین زمینه جنتی، مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: در پالایش تمامی متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل) تخصیص پروژه در هر استان و سرپرست خانواده است.

وی ادامه داد: در بین متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده نیز، اولویت با خانواده‌های است که بعد خانوار بیشتری دارند.

او گفت: چنانچه در بین این خانواده‌ها بعد جمعیتی یکسان باشد، اولویت با خانواده‌های است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

اخبار مرتبط
مهرداد الهی با بیان اینکه اتاق اصناف استان به هیچ عنوان این قیمت‌ها را قبول ندارد و به این امر نیز معترض است، افزود: مالکان بر قوانین و دستورات تمکین نمی‌کنند و مستأجران می‌توانند برای شکایت به دادگاه مراجعه و از راه قانونی آن را پیگیری کنند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا خدمات این ساختمان‌ها به نسبت اجاره بهای آنهاست، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه تخلف حساب مشاورین املاک شکایتی است ما موظف به پیگیری هستیم.
خرید ملک همواره دارای نکاتی است که در صورت عدم توجه به آنها، چالش‌های قانونی بسیاری ایجاد می‌شود. از جمله این نکات رویت و اخذ استعلام سند مالکیت فروشنده ملک از طریق سامانه‌های قانونی است.
خبرها حاکی از آن است که دولت برای برخی مالکان تخفیف و معافیت مالیاتی در نظر گرفته است. برای مثال سرپرست خانواری که محل درآمد او اجاره‌داری است، تا سقف مالیات بر حقوق معافیت مالیاتی دارد.
معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه با عرضه حدود 6 هزار میلیارد تومان قیمت پایه املاک مسکونی،‌ صنعتی،‌ تجاری و غیره، یکی از بزرگترین مزایده‌های اموال غیرمنقول در جریان است،‌ تصریح کرد: بالغ بر 350 ملک در این مزایده عرضه شده و یکی از ارزشمندترین این املاک مربوط به واحد مسکونی حدود 1200 مترمربعی به ارزش پایه 960 میلیارد تومان محسوب می‌شود. همچنین مجموعه سوله و انبارهای نوشهر مازندران به ارزش پایه 820 میلیارد تومان در این مزایده قرار دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها