چهارشنبه, 18 مهر 1403 2024,October

یارانه معیشتی این گروه از مهر ماه دوباره واریز می‌شود

18 مهر 1403
یارانه معیشتی این گروه از مهر ماه دوباره واریز می‌شود

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشتند، رئیس این سازمان قول داد که مستمری مددجویان بهزیستی که مستمری آنها قطع شده بود، در مهر ماه پرداخت شود.

به گزارش بانک اول   احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره جلسه ویژه و خارج از دستور برخی از اعضای کمیسیون متبوعش در خصوص عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی، گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به منظور بررسی علت عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه پس از استماع نظرات میهمانان مشخص شد که اختلاف نظری در مورد تعداد افرادی که از پوشش حمایت بهزیستی خارج می‌شوند، لیستی که سازمان بهزیستی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده و همچنین تامین بودجه وجود داشت که با صحبت‌های که انجام شد این سوء تفاهمات حل شد.

 عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس با بیان اینکه در نهایت در این جلسه مقرر شد مستمری کسانی که مستمری آنها قطع شده پرداخت شود، گفت: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مسئول واریزی‌ها است، قول داد که مستمری مددجویانی که مستمری آنها قطع شده بود از مهر ماه برقرار شود.
بیگدلی در پاسخ به این پرسش که آیا معوقاتی مرداد و شهریور ماه هم به مددجویان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: این موضوع هم در حال بررسی است و از طریق کمیسیون اجتماعی پیگیر هستیم تا این معوقات هم پرداخت شود.
مستمری ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی از مرداد ماه واریز نمی‌شود.

اخبار مرتبط
این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: با توجه به آنکه یارانه در طول سال ارزش واقعی خود را از دست داده است درباره این پیشنهاد و توزیع سبد کالای ۵ میلیون تومانی به کارگران نیز معتقدم باید این بند را هم در راستای اصلاح ماده ۴۱ در قانون اضافه کنند که در سالهای آینده چگونه می خواهند ارزش ریالی سبد را حفظ کنند یا افزایش دهند.
یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
گزارش دیوان محاسبات به‌وضوح دلایل عدم تحقق کامل منابع هدفمندی را مشخص می‌کند. مهم‌ترین عامل این مشکل، عدم واریز کامل منابع وصولی توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت به حساب‌های هدفمندی یارانه‌هاست، همچنین عدم شفافیت در فرآیند فروش و وصول این منابع توسط شرکت‌های مذکور یکی دیگر از دلایل عمده کمبود منابع هدفمندی به‌شمار می‌رود.
براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، یافته های این نهاد نظارتی نشان می دهد در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند؛ همچنین ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها