جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

روش های استعلام سند مالکیت با استفاده از کد ملی

23 مهر 1403
روش های استعلام سند مالکیت با استفاده از کد ملی

اگر می‌خواهید مطمئن شوید خانه‌ای که خریدید به نامتان زده شده است یا خیر استعلام سند مالکیت ملک به شما کمک می‌کند.

به گزارش بانک اول اگر قصد استعلام سند مالکیت از طریق کدملی را دارید باید به چند نکته توجه داشته باشید. نخست اینکه تنها صاحب کد ملی موردنظر حق استعلام سند مالکیت ملک را دارد.

از طریق استعلام تمام پلاک ثبتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی از اطلاعات ملک مورد نظر نیز را نیز شامل می‌شود. پس از ثبت اطلاعات سند ملک در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور یک کد ۱۸ رقمی به سند شما داده می‌شود.

به این کد 18 رقمی شناسه یکتای استعلام می‌گویند. این شناسه موجب تسریع روند پیدا کردن اطلاعات مورد نظر  می‌شود.

روش‌های استعلام سند مالکیت با کد ملی

  1. سامانه ثبت اسناد و املاک کشور: یکی از این سامانه‌های دولتی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. این سامانه رسمی دولت ایران است که امکان استعلام سند ملک را فراهم می‌کند.
  2. دفاتر ثبت اسناد: می‌توانید به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کرده و با ارائه کد ملی خود، درخواست استعلام سند خانه و منزل کنید.

مراحل استعلام سند مالکیت با کد ملی

شما با استعلام سند ملک، مطمئن می‌شوید که خانه‌ای که خریدید به اسم خودتان سند خورده است یا نه. بر اساس قوانین جاری، تنها مالک قانونی یک ملک می‌تواند نسبت به استعلام سند مالکیت آن اقدام کند. در ادامه مراحل استعلام سند خانه و منزل را بررسی خواهیم کرد:

1) وارد درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس https://my.ssaa.ir/portal شوید.

مرحله اول

2) سپس روی گزینه «املاک و کاداستر» کلیک کنید.

مرحله دوم

3) سپس روی گزینه «تصدیق اصالت سند» کلیک کنید.

مرحله سوم

4) سپس اطلاعات مربوط به سند ملک را وارد کنید و روی گزینه «بررسی» کلیک کنید. با انجام استعلام، تمامی جزئیات مربوط به پلاک ثبتی ملک، شامل اطلاعات مالکیتی و مشخصات ملک، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مرحله چهارم

پس از ثبت اطلاعات ملک در این سامانه، به هر سند یک کد شناسایی ۱۸ رقمی اختصاص داده می‌شود که به عنوان شناسه منحصر به فرد برای همان سند محسوب می‌شود. این کد ۱۸ رقمی، یک شناسه یکتا نامیده می‌شود که شما می‌توانید با استفتده از آن خیلی سریع به اطلاعات مورد نظرتان برسید.

اخبار مرتبط
در جدیدترین آگهی‌های مسکن، قیمت واحد آپارتمانی ۶۸ متری با سن بنای ۶ سال حدود یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. واحد دیگری با متراژ ۱۱۸ متر و ساخت سال ۱۴۰۱، به قیمت چهار میلیارد تومان معامله می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع اجاره بها، گفت: موضوع اجاره بها فقط به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا نمی کند، به طور حتم باید نظارت های ما قوی تر شود و در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این موضوع همچنین به تورم کشور مرتبط است.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با تکذیب اجاره پشت بام به مردم، گفت: در نیمه دوم سال اتفاق خاصی در بازار مسکن روی نمی دهد.
استاندار بوشهر از واگذاری ۱۰۰قطعه زمین به کارکنان کارخانه شهید محلاتی بوشهر خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها