ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند

30 مهر 1403
موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، آخرین وضعیت معافیت از پرداخت مالیات بر خانه های خالی را تشریح کرد که بر اساس آن موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند.

 به گزارش بانک اول  از وزارت راه و شهرسازی، «حسین جنتی»‌ افزود: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و همه مالکانی که سند ملک به نام آنها ثبت شده باید املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند.

وی تصریح‌کرد: آن دسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

جنتی ادامه‌داد: بر اساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها)، آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات اجاره بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح‌کرد: قانون همچنین آن دسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول مالیات ۱۰۰ درصدی دانسته و البته قرارداد دو ساله اجاره نیز مشمول معافیت ۷۰ درصدی مالیات می‌شوند.

وی، رافت انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قراردادهای اجاره‌بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستاجران خواهد بود./ایرنا

اخبار مرتبط
پیش از این شرکت عمران در دو مرحله پیامک زیر را برای خبرنگاران ارسال کرده بود: «متقاضی گرامی شما به پروژه اراضی ۱۴۵ هکتاری متصل شده‌اید، برای اطلاع از جزئیات پروژه به قسمت مشاهده و پیگیری درخواست در سامانه saman.mrud.ir مراجعه نمایید.»
با وجود جهش‌های متوالی قیمت مسکن، هنوز هم می‌توان در تهران آپارتمان‌های نقلی با سرمایه نسبتاً پایین خریداری کرد
با اجرای قانون الزام به ثبت سند اموال غیرمنقول و فعال شدن سامانه کاتب، فرایند ثبت معاملات املاک و صدور اسناد نیز تغییر کرده و به‌تدریج باید همه معاملات به سامانه جدید منتقل شود. این سامانه جدیدترین میزبان معاملات ملکی است و به‌زعم رئیس اتحادیه مشاوران املاک، عملکرد آن مایه رضایتمندی مردم خواهد شد.
در جدیدترین آگهی‌های مسکن، قیمت واحد آپارتمانی ۶۸ متری با سن بنای ۶ سال حدود یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. واحد دیگری با متراژ ۱۱۸ متر و ساخت سال ۱۴۰۱، به قیمت چهار میلیارد تومان معامله می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها