ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

شرط تازه برای نقل و انتقال خودرو در بودجه سال آینده مشخص شد

01 آبان 1403
شرط تازه برای نقل و انتقال خودرو در بودجه سال آینده مشخص شد

صبح امروز یکم آبان ماه، لایحه بودجه سال ١۴٠٢ توسط رئیس جمهور دولت چهاردهم به مجلس تقدیم شد که بر اساس آن، برای خودروهای مشمول مالیات، پیش از پرداخت مالیات، نقل‌و انتقال قطعی و اجاره‌ای ممنوع خواهد بود.

به گزارش بانک اول  بر اساس  بند ت لایحه بودجه سال آینده، در ادامه‌ اخذ مالیات خودروهای لوکس، به موضوع ثبت نقل و انتقال اشاره شده است.

طبق آنچه که در این بند آمده است برای خودروهای بالغ بر پنج میلیارد تومان که به موجب این بند برای آن مالیات وضع شده  و بایستی یک درصد مبلغ مازاد را سالانه به عنوان مالیات پرداخت کنند، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال (شامل مالیات بر دارایی)، نقل‌و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارند.

اخبار مرتبط
اشخاص مذکور (صادرکنندگان و یا زیر مجموعه ایشان) مجازند نسبت به واگذاری ارز مذکور به سایر واردکنندگان و همچنین بهره‌برداری از بازار سرمایه جهت عرضه خودرو در داخل کشور با رعایت مقررات بازار سرمایه اقدام کنند. واردات خودرو در چارچوب این بند و سقف مقرر منجر به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می‌شود.
بنابر لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مجوز واردات یک خودروی خارجی داده می‌شود. همچنین سایر مشمولان این قانون می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید خودروی داخلی استفاده کنند.
خودروهای وارداتی اقدام نموده و مبلغ ۵ میلیارد ریال را مسدود نمایند. گفتنی است: موسسه اعتباری ملل در نظر دارد به برندگان طرح مذکور پس از گذشت حداقل ۶۰ روز از تاریخ افتتاح حساب بر اساس میانگین مانده حساب حداکثر تا ۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نماید
سهمیه خودروهای شخصی بنزین سوز 60 لیتر در ماه است و سواری های شخصی دوگانه سوز ماهانه 30 لیتر سهمیه بنزین دارند. همچمنین سهمیه دولتی سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت به کارت های هوشمند سوخت واریز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها