ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

خودروهای بیش از ۵ میلیارد تومان مشمول مالیات شدند

01 آبان 1403
خودروهای بیش از ۵ میلیارد تومان مشمول مالیات شدند

طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، خودروهای بیش از ۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش  بانک اول ، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، انواع خودروی سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۵ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو بر مبنای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. 

بر این اساس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلف اند مالیات سالانه مربوط را تا پایان آبان ۱۴۰۴ پرداخت کنند و ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

اخبار مرتبط
اشخاص مذکور (صادرکنندگان و یا زیر مجموعه ایشان) مجازند نسبت به واگذاری ارز مذکور به سایر واردکنندگان و همچنین بهره‌برداری از بازار سرمایه جهت عرضه خودرو در داخل کشور با رعایت مقررات بازار سرمایه اقدام کنند. واردات خودرو در چارچوب این بند و سقف مقرر منجر به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می‌شود.
بنابر لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مجوز واردات یک خودروی خارجی داده می‌شود. همچنین سایر مشمولان این قانون می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید خودروی داخلی استفاده کنند.
خودروهای وارداتی اقدام نموده و مبلغ ۵ میلیارد ریال را مسدود نمایند. گفتنی است: موسسه اعتباری ملل در نظر دارد به برندگان طرح مذکور پس از گذشت حداقل ۶۰ روز از تاریخ افتتاح حساب بر اساس میانگین مانده حساب حداکثر تا ۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نماید
صبح امروز یکم آبان ماه، لایحه بودجه سال ١۴٠٢ توسط رئیس جمهور دولت چهاردهم به مجلس تقدیم شد که بر اساس آن، برای خودروهای مشمول مالیات، پیش از پرداخت مالیات، نقل‌و انتقال قطعی و اجاره‌ای ممنوع خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها