پنجشنبه, 3 آبان 1403 2024,October

10 راهکار برای درمان سرفه

03 آبان 1403
10 راهکار برای درمان سرفه

در طب سنتی ایرانی توصیه‌های مختلفی برای درمان سرفه‌های خشک و خلط‌دار وجود دارد که البته با توجه به مزاج افراد و نوع سرفه متفاوت است.

به گزارش بانک اول در طب سنتی ایرانی توصیه‌های مختلفی برای درمان سرفه‌های خشک و خلط‌دار وجود دارد که البته با توجه به مزاج افراد و نوع سرفه متفاوت است. اما برخی توصیه‌ها ازجمله استراحت کافی، پرهیز از مصرف غذاهای سرخ‌شده و يا غذاهای چرب و خوراکی‌های بسیار سرد، سیگار نکشیدن و نوشیدن مایعات کافی برای انواع سرفه‌ها کاربرد دارد. همچنین در هوای سرد یا خشک، سینه و گلو نباید بدون پوشش مناسب باشد. بخشی از این توصیه‌های عمومی را در ادامه می‌خوانید.

سرفه‌های خشک
شست‌وشوی حلق و بینی با آب‌‌نمک
مصرف شربت‌ها و دم‌نوش‌های مرطوب‌کننده ازجمله شربت به‌دانه، تخم بالنگو یا دم‌نوش‌های گرم مانند بابونه، آویشن، به‌لیمو و پنیرک
تركيب چای و عسل هم برای درمان سرفه خشک اثربخش است.
چرب کردن سینه و گلو با روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین
خوردن غذاهایی مانند سوپ‌های گرم و آبکی و مصرف میوه‌های آبدار مانند سیب و گلابی

سرفه‌های خلط‌دار
نوشیدن آب ولرم ساده‌ترین درمان برای سرفه‌های خلطی است.
دم‌نوش‌های رقیق‌کننده خلط ازجمله زنجبیل، گل‌ختمی، نعناع و آویشن
مصرف عسل طبیعی به‌ویژه همراه با لیموترش یا آب ولرم
گرم نگه ‌داشتن سینه، ماساژ قفسه سینه، دوش گرفتن با آب گرم و بخور گرم به بهبود سرفه‌های خلط‌دار کمک می‌کند.
 

اخبار مرتبط
: استامینوفن به خصوص در دوزهای بالا می‌تواند منجر به آسیب جدی به کبد شود. همچنین، بنزودیازپین‌ها به‌دلیل تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی، در صورت مصرف نادرست می‌توانند باعث خواب‌آلودگی و تضعیف تنفس شوند. جهانگرد همچنین به وجود داروهای ضدافسردگی و داروهای قلبی اشاره کرد و گفت: این داروها نیز در صورت مصرف غیرمجاز و یا تجویز نادرست می‌توانند خطرناک باشند. برای مثال، آمی‌تریپتیلین و دیگوکسین از جمله داروهایی هستند که در صورت مسمومیت، عوارض جدی‌تری را به همراه دارند.
در چند زمان و موقعیت خاص باید از مسواک زدن اجتناب کنید یا آن را به تعویق بیندازید. به گزارش پورت پدیاتریک دنتیستری، در این مطلب نگاهی کرده‌ایم به مواردی که نباید مسواک زد.
«چیزی را که یاد گرفتم فراموش کردم!» این جمله، نشان دهنده مبارزه مشترک اکثر کودکان برای ثبت مفاهیم در حافظه است. برخی از کودکانی که زمان کافی را صرف مطالعه می‌کنند، در حفظ کردن درس‌های خود تلاش می‌کنند که بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می‌گذارد.
پزشکی در یکی از برنامه‌های پادکست «دنیای تغذیه» توضیح داد که با آزمایشی ساده می‌توانیم بفهمیم آیا عمری طولانی خواهیم داشت یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها