شنبه, 5 آبان 1403 2024,October

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بخوانند/آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی؛ این گروه امکان ثبت‌نام‌ ندارند

05 آبان 1403
متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بخوانند/آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی؛ این گروه امکان ثبت‌نام‌ ندارند

امروز آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت نام خودروهای وارداتی است و خریداران باید به این موضوع دقت کنند که از فردا امکان افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد.

به گزارش بانک اول از دوم آبان ماه، دور تازه‌ای از فروش خودروهای وارداتی آغاز شده؛ نکته مهم اینجاست که پیش نیاز این ثبت‌نام، تعریف حساب وکالتی به نام خودروهای وارداتی و مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان در این حساب، ۲۴ ساعت پیش از ثبت درخواست خودرویی است؛ برای این منظور تا ساعت ۱۲ امروز (شنبه پنج آبان ماه) برای متقاضیان در نظر گرفته شده تا یکی از حساب‌های خود را وکالتی و مبلغ مورد نظر را بلوکه کنند.

 کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) از روز ‌چهارشنبه (دوم آبان ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز دوشنبه (هفتم آبان ماه) می‌توانند برای ۲۱ مدل خودروی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اقدام کرده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

برای ثبت درخواست خودرویی، این امکان برای متقاضیان فراهم شد که از ۲۴ مهر ماه یکی از حساب‌های خود را صرفاً نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه، به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در آن، مسدود کنند.

مهلت تعریف حساب وکالتی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز (شنبه ۵ آبان ماه) در نظر گرفته شده است؛ تا این لحظه نیز اطلاعیه‌ای از سوی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در این خصوص ارائه نشده است.

قراردادهای فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو منعقد شود، در همین راستا و در کلیه روش‌های فروش و پیش‌فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳ ـ آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان خودروی وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده‌اند و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴ ـ اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

در این مرحله بالغ بر ۶۰۰۰ خودرو عرضه خواهند شد که بنا بر اذعان مسئولان سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی همگی وارد گمرکات کشور شده و اینگونه نیست که بر روی کشتی باشند و به سمت مبدا باشند، فلذا چنانچه مشکل خاصی پیش نیاید، به سرعت قابل ترخیص خواهند بود و طی بازه‌ای کوتاه به مشتریان تحویل خواهد شد.

لیست محصولات عرضه شده در این دور از فروش خودروهای وارداتی به شرح زیر است:

امروز؛ آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی

امروز؛ آخرین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی

اخبار مرتبط
دادستان تهران علت رسوب و عمده مشکلات عدم عرضه خودروها را، موانع موجود در تخصیص ارز، عدم ارزش گذاری و لزوم هماهنگی بین دستگاهی اعلام و افزود: با توجه به ملی و فرادستگاهی بودن موضوع، جلسات دیگری با حضور مسئولان ارشد در این دادستانی برگزار و مصوبات لازم با زمان بندی معین و مسئول اقدام تدوین و ابلاغ شد.
ون باری اینرودز دارای موتور پرقدرت ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ (N.m) و گیربکس ۵ سرعته دستی است. ون باری اینرودز یکی از بهترین ون‌های صفرکیلومتر در بازار ایران است که با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید و عرضه می‌شود. ون باری اینرودز اولین ون در ایران است که موفق به رعایت استانداردهای ۸۵گانه شده و به جای تسمه تایم، زنجیر تایم دارد بنابراین توان طی مسیر تا ۴۰۰ هزارکیلومتر با حداقل استهلاک را خواهد داشت.
شرایط طرح فروش فوق العاده سه محصول بهمن موتور آبان 1403 اعلام شد.
فروش محصولات مدیران خودرو با کمترین پیش پرداخت از امروز شنبه 5 آبان ماه 1403 در نمایندگی های منتخب این شرکت آغاز شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها