ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

قیمت انواع سکه

پیش‌بینی قیمت طلا در جهان و ایران/ حباب بی‌سابقه سکه می‌ترکد؟
سام‌زاده اظهار داشت: چین نیز می‌خواهد راه روسیه همسو شود؛ یعنی این کشور هم قصد دارد دلار را از مبادلات خارجی خود حذف کند و به جای دلار، یوان را به عنوان پشتوانه ارز ملی خود تقویت کند که این موضوع نیز در افزایش طلای جهانی بی‌تاثیر نیست.
عقبگرد سکه/ بازاری‌ها: قیمت ها ریزشی شد
یکی از سکه فروش های خیابان فردوسی به خبرنگار تسنیم گفت: البته هنوز خبر به صورت کامل در بازار پخش نشده ولی تا همین به صورت محسوس می توان تغییر روند قیمتی را مشاهده کرد. او می گوید: با اعلام این خبر و سیاست جدید بانک مرکزی، از فردا به احتمال زیاد شدت کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بیشتر خواهد شد.
زمان حراج بعدی سکه طلا اعلام شد+ شرایط
اشخاصی که طی بازه زمانی 20 تا 27 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۳۰ مهر 1403
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
قیمت سکه پارسیان امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / سکه پارسیان ۶ میلیون را رد کرد!
بر اساس مشاهدات از بازار سکه طلا، سکه پارسیان ۱۰۰ سوتی امروز حوالی ۵۳۰ هزارتومان خریدوفروش می‌شود. همچنین قیمت سکه پارسیان ۲۰۰ سوت امروز ۵۵۹ هزارتومان اعلام شده است. قیمت سکه پارسیان کادویی در وزن ۳۰۰ سوت به یک میلیون و ۳۸۸ هزارتومان رسیده است. گران قیمت‌ترین سکه پارسیان امروز سکه ۶۰۰ سوتی پارسیان است که ۶ میلیون و ۵۶۵ هزارتومان قیمت دارد.
دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت سکه و طلا مشخص شد
، افزایش قیمتها در بازار طلا و ارز و ثبت رکوردهای جدید و البته نجومی در این بازارها به‌خصوص برای انواع قطعات سکه و طلا موجب شده است فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر پرریسک بودن معاملات در این شرایط تأکید کنند.
آغاز حراج سکه‌های بانک مرکزی از ساعت ۱۲+شرایط
بیست و چهارمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت 12 امروز دوشنبه 30 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود. دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
حباب سکه بالای ۱۲ میلیون شد/خرید به صرفه است؟
طلا و سکه هم اکنون در مرزی قرار گرفتند که امکان ریزش بالایی دارند چرا که در این سقفها ریسک خرید به شدت بالا رفته است. سکه امروز در میانه کانال 55 میلیون تومان رکورد زد, حباب سکه الان بالای 12 میلیون تومان برآورد می شود؛ هر گرم طلای 18 عیار نیز در کانال 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورده؛ دلار هم وارد کانال 64 هزار تومان شده است.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۲۹ مهر  1403/  افزایش  قیمت ها
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
سکه 54 میلیون تومان!
،امروز قیمت هر اونس طلا با 39 دلار افزایش به رقم بی سابقه 2722 دلار رسید در ایران نیز قیمت طلا و سکه همچنان به روند افزایشی خود ادامه داد به طوری که سکه در آستانه ورود به کانال 54میلیونی است.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۲۸ مهر 1403/ صعود قیمت ها
بازار امرزو شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
قیمت طلا تا کجا بالا می‌رود؟
بانک‌ها و موسسات مالی جهانی از جمله بانک‌های مرکزی، به دلیل افزایش بدهی‌ها و کاهش ارزش ارزهای جهانی، به طلا به عنوان راهی برای حفاظت از ثروت روی آورده‌اند. این روند باعث شده است که قیمت طلا به سطوح جدیدی برسد و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این روند صعودی ادامه یابد.
سکه رکورد جدید ثبت کرد
اواخر مرداد امسال که دولت به مسعود پزشکیان تحویل شد، قیمت سکه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۲۶ مهر 1403
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
قیمت انواع سکه در حراج امروز +زمان بندی تحویل سکه
شایان ذکر است، در حراج تمام سکه نیز 5835 قطعه سکه ثبت سفارش شد که 2003 قطعه با میانگین قیمت 49 میلیون و 997 هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروزچهارشنبه ۲۵ مهر 1403/ افزایش قیمت طلا و سکه
بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
تفاوت سکه‌ی امامی و سکه‌ی بهار آزادی چیست؟
سکه‌ی امامی و سکه‌ی بهار آزادی دو نوع رایج این سکه‌ها به شمار می‌روند. در دنیای خرید و فروش طلا، انتخاب صحیح نوع سکه از اهمیت بسیاری برخوردار است. شاید در نگاه اول، تمامی سکه‌های طلا یکسان به نظر برسند، اما تفاوت‌هایی که در سکه‌ی امامی و سکه‌ی بهار آزادی وجود دارد، می‌تواند تأثیرات چشم‌گیری بر سرمایه‌گذاری طولانی یا کوتاه مدت شما داشته باشد.
حراج سکه مرکز مبادله امروز ۲۵ مهر برگزار می‌شود
بیست و سومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله چهارشنبه ۲۵ مهر، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
فروش۱۱تن طلا در۵۹حراج/خریداران سکه تا ساعت ۲۳ واریز وجه کنند
فردا هم حراج سکه برگزار خواهد شد.بیست و سومین جلسه حراج سکه طلا در روز چهارشنبه 25 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
 نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز سه‌شنبه ۲۴ مهر 1403/ کاهش قیمت ها
بازار امروز شاهد کاهش قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
۶ عاملی که بازار ارز و سکه را بهم ریخت
همتی از زمان منصب در وزارت اقتصاد بارها درمورد افزایش قیمت دلار نیما و کسری بودجه موضع گرفته و قیمت دلار نیما هم در این روزها با نوسان افزایشی در کانال ۴۸ هزار تومان پیشروی کرده است. با این افزایش قیمت نیما و صحبت‌های همتی درمورد کسری بودجه، برخی معتقدند قسمتی از نوسان بازار به این دو مورد ربط داشته است.
سکه ۵۰ میلیون تومان را رد کرد
بذرافشان درباره پیش بینی بازار طلا و سکه گفت: باید دید روند اونس جهانی،نرخ ارز و اخبار سیاسی اقتصادی در خاورمیانه در روزهای آینده به کدام سو می رود.
حراج سکه آغاز شد/ فردا حراج جدید شمش طلا
بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا از ساعت 12 امروز دوشنبه 23 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
 نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز دوشنبه ۲۳ مهر 1403/ افزایش قیمت ها
امروز قیمت سکه امامی صعودی شد و قیمت دلار مبادله ای با افزایش، از ۵۰,۰۶۱ (پنجاه هزار و شصت و یک ) تومان به ۵۰,۰۶۵ (پنجاه هزار و شصت و پنج ) تومان رسید.
خریداران سکه های حراجی بخوانند/واریز از حساب مشترک ممنوع است
متقاضی می تواند برای سهولت در دریافت فیزیک سکه از فهرست شعب بانک ملی، نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را انتخاب کند و الزامی وجود ندارد که متقاضی حتما در شعبه تحویل سکه حساب داشته باشد.
قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۲۲ مهر + جدول
قیمت سکه پارسیان امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در انواع سوت با عیار ۷۵۰ را در جدول زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است، سوت واحد اندازه‌گیری جرم طلا بوده و یک گرم = ۱۰۰۰ میلی‌گرم = ۱۰۰۰ سوت است، بنابراین هر سوت برابر با یک‌هزارم گرم است.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز  ۲۲ مهر  1403/ افزایش قیمت طلا و سکه
بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
شرایط و زمان حراج بعدی سکه اعلام شد+ زمان بندی تحویل
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 روز دوشنبه 23 مهرماه است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17 همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتیجه حراج به سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران مراجعه کنند.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۲۱ مهر 1403/ کاهش قیمت طلا و سکه
امروز بازار شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
چراغ‌های هشدار طلا و دلار روشن شد
بهای دلار هرات در میانه روز تا ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت اما نتوانست از آن عبور کند. در نهایت قیمت دلار هرات در ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی با نوسان وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد. بهای درهم امارات که در این هفته نتوانسته بالای ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت قیمتی بدهد در روز چهارشنبه با نوسان به این مرز رسید.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۱۹ مهر 1403 / افزایش قیمت طلا و سکه
بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
مردم چقدر سکه از مرکز مبادله خریدند؟+قیمت
ز 13 اسفند ماه 1402 تاکنون، 21 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع 359 هزار و 302 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 193 هزار و 558 قطعه، نیم سکه 64هزار و 945 قطعه و تمام سکه 100 هزار و 799 قطعه است.
ظهور رقیب جدید بازار طلا و‌ سکه
سوژه بازار لیست شدن تتر گولد در یک صرافی ارز دیجیتال داخلی بود. از روز گذشته تبلیغات گسترده‌ای درباره این بازار شد که اثر آن در قیمت بازگشایی مشهود بود. در این تبلیغات گفته شده هیچ حبابی ندارد، بر پایه انس طلای جهانی است، نگهداری آن مثل طلای فیزیکی نیست که ترس از دزدیدن داشته باشید و این که در آینده مورد بازبینی مالیاتی قرار نمی‌گیرید.
افت ۲۷۵ هزار تومانی قیمت سکه در بازار
ربع‌ سکه در روز جاری با کاهش ۳۵۳ هزار تومانی نسبت به دیروز ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۴۶ هزار تومان کاهش به هشت میلیون تومان داد و ستد شد.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۸ مهر 1403/ کاهش قیمتها
بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
۷۶کیلو شمش طلا در حراج امروز به فروش رسید
طی 57 حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، 10 هزار و 760 کیلوگرم شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 48,3 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.
حباب سکه چیست و حباب کدام سکه بیشتر است؟
حباب سکه، اختلاف قیمت سکه با ارزش ذاتی آن است. ارزش ذاتی سکه بر اساس قیمت روز اونس طلا، قیمت دلار، وزن و عیار آن و معیارهای دیگری در راستای یک فرمول مشخص محاسبه می‌شود. به بیان دیگر، گاه قیمت بازاری سکه به دلایلی از ارزش واقعی آن بیشتر می‌شود که به این اختلاف قیمتی، حباب می‌گویند.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه‌شنبه ۱۷ مهر 1403/ کاهش قیمتها
بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
زمان حراج بیست‌ویکم سکه طلا مبادله‌ای +مهلت واریز وجه
متقاضیان خرید سکه در حراج فردا تا ساعت ۲۳ امشب برای واریز وجه وقت دارند.. زمان واریز وجه از ساعت ۸ امروز سه شنبه ۱۷ مهرماه آغاز و در ساعت ۲۳ همین روز پایان می یابد. پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد./
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۱۶ مهر 1403/ کاهش قیمتها
بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
آغاز حراج گسترده سکه از ساعت ۱۲ امروز+شرایط
بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ 13 شهریورماه ماه 1402 منتشره در تارنمای رسمی(www.ice.ir)، بیستمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت 12 امروز دوشنبه 16 مهرماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
چگونه سکه را پنج میلیون تومان زیر قیمت بازار بخریم؟
قیمت سکه دولتی در حراج مرکز مبادله معمولاً شش تا هشت درصد ارزان‌تر از بازار آزاد است. باتوجه‌به اینکه قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۱۵ مهرماه تا مرز ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش رفت، انتظار داریم قیمت سکه در حراج مرکز مبادله، بین چهار تا پنج میلیون ارزان‌تر باشد.
۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد/ حراج سکه فردا برگزار می‌شود/جزئیات حراج سکه
گفتنی است؛ طی ۵۶ جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۰ هزار و ۶۸۴ کیلوگرم شمش (۱۰.۶ تن) مورد دادوستد قرار گرفت که در نتیجه آن نزدیک به ۴۸ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.
تعداد جلسات هفتگی حراج سکه افزایش می یابد
لازم به ذکر است مرکز مبادله ایران با برگزاری حراج سکه طلا بر بستر برخط و از طریق سامانه، تلاش می کند دسترسی کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای 18 سال تمام شمسی را در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور جهت حضور در حراج فراهم آورد.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۱۵ مهر 1403
بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
۴ گام خرید سکه طلا از مرکز مبادله
برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید به آدرس اینترنتی market.ice.ir مراجعه کنید. پس از کلیک روی دکمه «ثبت نام»، از شما شماره تلفن همراه و کد ملی خواسته می شود. پیش از وارد کردن آن حتما «شرایط نامه کاربری»، «شرایط نامه معاملات» و «بیانیه سلب ریسک و مسئولیت» را به دقت مطالعه و با وارد کردن کد امنیتی اقدام به ثبت نام کنید.
سکه کانال عوض کرد/ حباب سکه ۸.۷ میلیون تومان شد
کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات در بازار طلای داخلی نیز گفت: علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی، نوسانات نرخ ارز در داخل، منجر به افزایش قیمت طلا شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار با ۵۶۶ هزار تومان افزایش به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۳۱ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.
دستور مهم به طلافروشان/ صدور فاکتور رسمی الزامی شد
نادر بذرافشان در نامه‌ای به فعالان این صنف اعلام کرد که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است