یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

برای سرمایه‌گذاری طلا بهتر است یا ارز دیجیتال؟

14 دی 1402
برای سرمایه‌گذاری طلا بهتر است یا ارز دیجیتال؟

این که برای سرمایه‌گذاری طلا را انتخاب کنیم یا ارز‌های دیجیتال را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد.

به گزارش بانک اول ، طلا یک دارایی قدرتمند و با پشتوانه است که در تمام طول تاریخ برای آن تقاضا وجود دارد.

اما از سوی دیگر، ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، یک کلاس جدید از دارایی به‌شمار ‌می‌روند که کاربرد‌های بسیاری مانند پرداخت، سرمایه‌گذاری و انتقال را ارائه می‌دهند.

البته کاربرد‌های رمزارز‌ها به این موارد محدود نمی‌شود و از آنجا که تکنولوژی بلاکچین بسیار گسترده است، چشم‌انداز‌های بسیار روشنی پیش روی این ارز‌ها قرار دارد.

علاوه بر این، اگرچه قیمت طلا نوساناتی دارد، اما این نوسانات جزئی هستند و رشد این دارایی در طولانی مدت اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که قیمت ارز‌های دیجیتال نوسانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کند و این می‌تواند سرمایه سرمایه‌گذاران را در خطر قرار دهد.

این یعنی طلا را می‌توان یک دارایی کم ریسک و ارز‌های دیجیتال را به دلیل ناشناخته بودن یک دارایی پرریسک دانست.

طلا و ارز‌های دیجیتال هر دو دارایی بادوامی به‌شمار می‌آیند اما طلا پشتوانه محکم‌تری نسبت به بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال دارد.

همچنین از منظر خرید و فروش نیز ارز‌های دیجیتال امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند.

شما هر زمان از شبانه‌روز که به سرمایه دیجیتالی خود نیاز داشته باشید می‌توانید به کمک صرافی‌های ارز دیجیتال دارایی خود را نقد کنید.

در حالی که خرید و فروش طلا با مشکلاتی مانند مراجعه حضوری و … روبه‌رو است.

در مجموع، باید بگوییم این که برای سرمایه‌گذاری طلا بهتر است یا ارز‌های دیجیتال یک تصمیم کاملا شخصی خواهد بود.

اگر شما فردی هستید که ریسک را می‌پذیرید و با تکنولوژِی غریبه نیستید، بدون شک ارز‌های دیجیتال می‌توانند سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای باشند اما اگر به دنبال یک دارایی با ثبات که سود بلند مدت را نیز به‌همراه دارد می‌گردید، طلا می‌تواند انتخاب خوبی است.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها