شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

شرایط جدید وام مسکن با بهره ۱۳ درصد

14 مهر 1403
شرایط جدید وام مسکن با بهره ۱۳ درصد

بانک مسکن با ارائه طرح “تابش” به متقاضیان امکان می‌دهد تا با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت، برای خرید مسکن و سایر خدمات مرتبط بهره‌مند شوند.

به گزارش بانک اول ، این طرح با هدف تأمین مالی افرادی که قصد خرید مسکن یا استفاده از خدمات مالی دیگر را دارند، طراحی شده است.

۱- برای دریافت این وام ابتدا متقاضی باید یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی با حداقل مبلغ ۵۰ میلیون تومان افتتاح کند.

۲- سپرده‌گذاری در مدت ۳ یا ۶ ماه و ایجاد میانگین حساب، امکان دریافت تسهیلات به میزان ۲۵ یا ۵۰ درصد از سپرده فراهم می‌شود.

۳- نرخ سود این تسهیلات با توجه به مدت زمان سپرده‌گذاری ۱۲ یا ۱۳ درصد تعیین شده است.

جزئیات مربوط به وام‌ها

  • برای خرید مسکن، سقف تسهیلات تا ۱۶۰ میلیون تومان بوده و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماه تعیین شده است.
  • برای سایر خدمات، سقف وام ۱۰۰ میلیون تومان است و مدت بازپرداخت بین ۲۴ تا ۳۶ ماه خواهد بود.

نکته قابل توجه در این طرح، نوع ضمانت وام است که متقاضی باید ضامن رسمی داشته باشد و نباید دارای بدهی به بانک یا چک برگشتی باشد.

به عنوان مثال، برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ ماهه، مجموع مبلغ بازپرداخت به همراه سود، حدود ۱۱۹ میلیون تومان خواهد بود.

مزایا و ویژگی‌های طرح تابش

  • سپرده‌گذاری اولیه حداقل ۵۰ میلیون تومان
  • دوره بازپرداخت تا حداکثر ۶۰ ماه
  • امکان دریافت تسهیلات معادل ۲۵ تا ۵۰ درصد از میزان سپرده
  • هزینه‌های جانبی کم، که حدود ۱۰۰ هزار تومان برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی است.

اخبار مرتبط
وام طرح باران بانک دی، یکی از وام‌های قرض‌الحسنه این بانک می‌باشد. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی در نظر گرفته شده است. کارمزد آن فقط ۴ درصد می‌باشد
متقاضیان دریافت وام 300 میلیون تومانی توسعه تابش بانک مسکن باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند و 37 میلیون و 500 هزار تومان در آن واریز کنند. باید حداقل مدت سه ماه از خواب سپرده بگذرد تا امکان تقاضا برای این تسهیلات وجود داشته باشد.
بررسی گزارش جدید بانک مرکزی حاکی از آن است که پس از کاهش چشمگیر سفارش‌های بانک‌ها در بازار باز هفته گذشته و رسیدن مبلغ استقراض آنها از بانک مرکزی به کف تاریخی خود، رقم وام‌دهی بانک مرکزی به شبکه بانکی از طریق این بازار در هفته بررسی‌شده جهشی نسبی پیدا کرده است.
یک دسته از وام‌های بدون سپرده، وام‌های عمومی هستند که برای تأمین هزینه‌های ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و همچنین وام‌های دانشجویی به افراد اعطا می‌شوند. این وام‌ها معمولاً شرایط خاصی دارند و برای کمک به افرادی که در مراحل مختلف زندگی نیاز به تأمین مالی دارند، طراحی شده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها