جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

فروشندگان سهام عدالت چگونه می‌توانند سفارش فروش خود را لغو کند؟

24 خرداد 1401
فروشندگان سهام عدالت چگونه می‌توانند سفارش فروش خود را لغو کند؟

به گزارش  بانک اول، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: آندسته از سهامداران عدالتی که خواستار لغو سفارش فروش سهام خود هستند، می توانند از طریق درگاه های شرکت های کارگزاری و یا شعب بانک ها، سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کنند.

بر اساس این گزارش، سهامداران عدالتی که نسبت به ارائه سفارش فروش سهام عدالت خود در شبکه کارگزاری یا شعب بانک ها اقدام کرده اما به دلیل نوسانات اخیر بازار سفارش فروش آنها اجرا نشده و مبلغی به حسابشان واریز نشده است، می توانند به درگاه الکترونیکی کارگزاران و بانک ها مراجعه و نسبت به لغو سفارش فروش خود اقدام نمایند.

 

همچنین در این اطلاعیه آمده است بدیهی است در صورت عدم مراجعه نامبردگان به درگاه شرکت های کارگزاری و عدم لغو سفارش، سهام آنها بر اساس قیمت های روز بازار به تشخیص کارگزار و در چارچوب قوانین و مقررات به فروش رسیده و وجوه حاصل از آن به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

گفتنی است،  بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد لغو سفارش فروش، زیر ساخت های لازم در اختیار بانک ها و شرکت های کارگزاری قرار گرفته است به طوریکه مشمولان می توانند درخواست لغو سفارش فروش خود را در سامانه های کارگزاران و بانک ها لحاظ کنند./تسنیم

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها