شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

جایزه ای برای دارندگان سهام عدالت

24 خرداد 1401
 جایزه ای برای دارندگان سهام عدالت

به گزارش بانک اول بیش از چند هفته است که برخی از نمادهای بورسی سهام عدالت، افزایش سرمایه داده‌اند و این افزایش سرمایه یا همان سهام جایزه باید در پرتفوی سهام سپرده‌گذاران دیده شود. اکنون چند مدتی از افزایش سرمایه چند نماد بورسی سبد سهام عدالت می‌گذرد، اما این تغییرات در پرتفوی سهامداران اعمال نشده است. دلیل آن چیست؟

مریم شاه‌حسینی، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نمادهای سهام عدالتی که افزایش سرمایه یافته‌اند ولی هنوز در پرتقوی سهامداران ننشسته‌ به تجارت‌نیوز گفت: سهام جایزه قابل معامله نیست به همین دلیل در پرتفوی افراد نمایش داده نمی‌شود. برای این که این سهم‌ها در پرتفوی لحاظ شود باید مراحل قانونی خود را طی کند.

 

مراحل قانونی افزایش سرمایه در پرتفوی بورسی شامل ثبت شرکت‌ها، تاییدیه سازمان، اعمال ادغام افزایش سرمایه در سپرده‌گذاری است.

 

به گفته شاه‌حسینی، پس از طی شدن مراحل بالا صندوق میزان اضافه شده سهم جایزه را در اصل نماد می‌بیند.

 

او در ادامه تاکید کرد: به حال دارندگان واحدهای صندوق هم در تعداد فرقی ندارد، اگر ۱۰۰ واحد داشته باشند، بعد از اعمال افزایش سرمایه پرتفوی صندوق هم همان ۱۰۰ واحد را خواهند داشت، ولی در محاسبات NAV لحاظ می‌شود.

بر این اساس دارندگان سهام عدالت باید کمی دیگر منتطر باشند تا سهام جایزه وارد پرتفوی آنها شود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ناشناس باز هم ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

. از زمانی که این کلمه جایزه به فرهنگ عامیانه مردم داخل شد بجز اینکه باعث بی اعتمادی مردم به شما شده هیچ ثمری نداشته البته ثمرش گران شدن بعضی کالاها بوده . البته خودتان اگر میان مردم زندگی کرده باشید بخوبی حرف مرا درک میکنید . متشکرم .

غلامرضا زاهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نخودنخود،هرکه رود خانه ی خود. دیگه هیچ امید وکورسویی نسبت به بهبوداین چندرغازسهامی که.هیچ کجای آن بوی عدالت نمی دهد نیست.چرابایدراهی نباشه که سهامداران گرامی بتونن بااطمینان سهمشون رو بفروشن وپولشون کامل بدستشون برسه.آخه چرا؟؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها