یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بدترین ارز دیجیتال همزمان با اوج‌گیری بیت‌کوین

19 آذر 1402
بدترین ارز دیجیتال همزمان با اوج‌گیری بیت‌کوین
همزمان با رکوردشکنی‌های پیاپی بیت‌کوین اوضاع برای تون‌کوین و کَسپا و ... خوب پیش نمی‌رود
د

 به گزارش بانک  اول قیمت  بیت‌کوین ظرف هفت روز قبلی با جهش ۱۵ درصدی تا کانال ۴۴ هزار دلار بالا آمده، اما در این مدت ارزش تون‌کوین که یکی از ۱۵ رمزارز برتر بازار است، حدود چهار درصد آب رفته. بیت‌کوین حالا در بالاترین ارتفاع از فروردین پارسال قرار گرفته ولی تون‌کوین که اتفاقا یکی از رمزارز‌های محبوب تریدر‌های ایرانی به‌شمار می‌رود، ۶۰ درصد کمتر از قله تاریخی خودش ارزش دارد. اگر هفت روز قبلی را ملاک قرار بدهیم، به‌جز تون‌کوین بین ۵۰ رمزارز برتر دنیا اوضاع برای هولدر‌های اونوس‌سد‌لئو، کَسپا و ثورچین هم خوب پیش نرفته.

تون‌کوین؛ منفی چهار درصد

تون‌کوین که به اسم ارز دیجیتال تلگرام هم معروف است، بازدهی هفتگی منفی چهار درصد داشته. قیمت تون‌کوین درحال حاضر حدود ۲.۳۲ دلار یعنی به پول خودمان چیزی معادل ۱۱۷ هزار تومان است، اما یک هفته قبل این ارز دیجیتال ۲.۴۴ دلار ارزش داشت.

قیمت تون‌کوین در این مدت تا ۲.۴۷ دلار بالا رفته و کمترین قیمت تون‌کوین در هفت روز قبلی ۲.۲۵ دلار به‌ثبت رسیده است. تون‌کوین اساسا برای تسهیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای شبکه اجتماعی تلگرام طراحی شده و حالا بدنیست بدانید در بین هشت هزار و ۸۰۰ رمزارزی که الان وجود دارد، از حیث تسلط به بازار ارز دیجیتال جایگاه پانزدهم را دراختیار دارد.

قیمت تون‌کوین حالا درمقایسه با قله تاریخی خودش یعنی محدوده ۵.۸۴ دلار که آبان دوسال قبل موفق به فتح آن شده بود، تقریبا ۶۰ درصد کمتر است.

اونوس‌سد‌لئو؛ منفی چهار درصد

اونوس‌سدلئو با نماد اختصاری LEO و سهم دودهم‌درصدی از بازار ارز دیجیتال جایگاه بیست وسوم را مال خود کرده است. اونوس‌سد‌لئو به‌این ترتیب بالاتر از گزینه‎‌های سرشناس دیگری مثل مونرو، فایل‌کوین و په‌په ایستاده، اما هنوز در همه صرافی‌های مطرح ایرانی موجود نیست.

قیمت اونوس‌سدلئو درحال حاضر به ۳.۷۸ دلار می‌رسد که نسبت به هفته قبل کاهش تقریبا چهار درصدی را نشان می‌دهد. آن موقع هر واحد اونوس‌سدلئو تقریبا معادل چهار دلار ارزش داشت و در این مدت ارزش آن تا ۳.۶۳ دلار هم پایین رفته است. حالا با احتساب افت چهار درصدی قیمت اونوس‌سدلئو در هفت روز قبلی، بازدهی ماهانه آن به عدد منفی شش درصد تقلیل پیدا کرد و ارزش سرمایه هولدر‌های آن درمقایسه با سال گذشته تقریبا تفاوتی ندارد.

کَسپا؛ منفی شش درصد

کَسپا یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در بازار ارز دیجیتال است، اما هولدر‌های آن در یک هفته اخیر و همزمان با او‌ج‌گیری دوباره بیت‌کوین شاهد بازدهی منفی شش درصد بودند.

قیمت کَسپا در این مدت از ۰.۱۳۶ دلار به ۰.۱۲۷ دلار تقلیل پیدا کرده و همین افت ناچیز معادل ریزش تقریبا شش درصدی در عرض یک هفته است.

قیمت کَسپا البته با قله تاریخی خودش فاصله زیادی ندارد. تقریبا همین دو هفته قبل بود که کَسپا با رسیدن به محدوده ۰.۱۵۳ دلار، بالاترین ارتفاع خودش را تجربه کرد و قیمت کَسپا درمقایسه با آن روز تقریبا ۱۶ درصد کمتر است.

کَسپا یک ارز دیجیتال تقریبا جدید در بازار است که قدمت آن به خرداد پارسال برمی‌گردد و الان با دراختیار داشتن ۰.۱۶ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال، بیست‌وهفتمین رمزارز مهم دنیا به‌حساب می‌آید.

ثورچین؛ منفی ۱۱ درصد

ثورچین بین ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار بدترین عملکرد هفتگی را به ثبت رسانده است. قیمت ثورچین در این مدت حدود ۱۱ ریخته و حالا ثورچین به‌جای ۷.۱۷ دلار، ۶.۳۲ دلار معامله می‌شود.

قیمت ثورچین برای تریدر‌های ایرانی بازار معادل ۳۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود و درمقایسه با قله تاریخی خودش نزدیک ۷۰ درصد تنزل پیدا کرده است.

ثورچین اردیبهشت دوسال قبل تا مرز کانال ۲۱ دلار بالا رفته بود، اما الان در محدوده شش دلار خریدوفروش می‌شود و طی هفته گذشته تا ۶.۲۳ دلار هم پایین آمده است.

ثورچین با نماد RUNE سی‌پنجمین رمزارز مهم دنیاست که دقیقا ۰.۱۲ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را دراختیار دارد و هولدر‌های بازار تا امروز چیزی نزدیک دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار را به ثورچین تبدیل کرده‌اند.

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی هفتگی

تون‌کوین

2.32 دلار

منفی چهار درصد

اونوس‌سد‌لئو

3.78 دلار

منفی چهار درصد

کَسپا

0.127 دلار

منفی شش درصد

ثورچین

6.33 دلار

منفی 11 درصد

بیت‌کوین

44 هزار دلار

مثبت 14 درصد

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها