چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

بازار ارز با آرامش به تخلیه شوک‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد

24 خرداد 1401
بازار ارز با آرامش به تخلیه شوک‌های سیاسی خود ادامه می‌دهد

به گزارزش بانک اول، عبدالناصر همتی در یادداشتی با اشاره به مقاومت و دلیری ملت ایران که توطئه همه جانبه و فشار حداکثری را به شکست کشیده است، ادعای افزایش تحریم ها یک طبل توخالی است که حتی خودشان نیز باور ندارندونشانه مهمی است از اینکه، آنچه تاکنون کرده اند با شکست مواجه شده است.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد:بانک مرکزی، درخط مقدم جبهه مقاومت اقتصادی، با کمک دولت وسایر ارکان نظام، شرایط را به گونه ای مدیریت کرده است که خنثی شدن تلاشهای آمریکا درفشار حداکثری گواه آن است. بانک مرکزی، با قدرت بیشتر وباتدبیر لازم تلاش خود را برای خنثی سازی هرگونه تلاش برای بی ثباتی بازارها خواهد کرد.  

همتی  افزود :اطمینان دارم، مدیریت علمی و دقیق بازارها تا کنون موفق بوده و لذا با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. بانک مرکزی سیاست های پولی و ارزی موردنظر خود برای کمک به رشد اقتصادی و کنترل تورم را در ادامه سال جاری و سال آینده عملیاتی میکند.  

وی ادامه داد: لایحه بودجه ابزارهای مناسبی را برای تحقق این اهداف پیش بینی کرده است و این اقدامات کمک لازم به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را خواهد کرد.  

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد:همانگونه که قبلاً اعلام کردم، بازار ارز همچنان با آرامش به تخیله شوکهای سیاسی خودادامه می دهد ومردم عزیز نیز دریافته اند که نبایداجازه سودجویی به فرصت طلبان در این بازار بدهند ودارایی خود را درمعرض ریسک آن قراردهند.

اخبار مرتبط
اما با اعلام اخبار حادثه بالگرد رییس جمهوری که منجر به شهادت ایشان و هیات همراه شد، دلال ها و برخی افراد معلوم‌الحال سعی در ماهیگیری از آب گل‌الود داشتند، انها با ایجاد التهاب در بازار ارز باعث شدند قیمت دلار از 56 هزار تومان طی چند ساعت به بالای 60 هزار تومان برود.
، بازار امروز شاهد افت قیمت طلا، سکه و دلار در مقایسه با روز گذشته است.
این روز‌ها عده زیادی از مردم بخشی از سرمایه خود را به طلای دست دوم تبدیل می‌کنند. اجرت پایین‌تر و نوسانات قیمت کمتر نسبت به دلار و دیگر کالا‌ها از جمله دلایل محبوبیت خرید طلای دست دوم به حساب می‌آید.
بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاصیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها