چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

دلار دیگر ارزان نمی شود!؟

24 خرداد 1401
دلار دیگر ارزان نمی شود!؟

دلار ارزان نمی شود!

 

با توجه به احتمال همکاری چین و آمریکا در تحریم نفت ایران، فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط اروپا و بالارفتن تنش در منطقه به دلیل درگیری نظامی ایران و آمریکا احتمال اینکه دوباره شاهد دلار ۱۱,۰۰۰ تومانی باشیم بسیار کم است و در صورت کاهش قیمت احتمالا مقاومت روانی ۱۲,۰۰۰ تومانی بسیار قوی عمل می‌کند.

دلار 15000 هزار تومانی در راه است ؟؟
دلار 15000 هزار تومانی در راه است ؟؟

همه می‌دانیم که قیمت دلار با اتفاقات غیراقتصادی (معمولا سیاسی) بالا و پایین می‌رود اما دقت کنید که داغ بودن هر اتفاقی عمری دارد و پس از گذشت مدتی، این عوامل اقتصادی هستند که قیمت دلار را در محدوده‌ای خاص ثابت می‌کنند. تعداد رخدادهای سیاسی در یک ماه گذشته زیاد بود و روزهای پرنوسانی را سپری کردیم؛ کم‌کم این نوسان‌ها کاهش پیدا می‌کنند و وارد دوره آرام‌تری می‌شویم. همچنان دلیل اصلی رشد نرخ ارز همان رشد نقدینگی است و با توجه به اینکه هیچ تغییری در نرخ رشد نقدینگی ایران رخ نداده همچنان انتظار می‌رود که شش ماه بعد دلار در محدوده قیمتی ۱۳,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ تومانی باشد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های وابسته به دلار را دارید شاید بد نباشد پیش از اسفند اقدام کنید.

از نظر تکنیکال، دلار سقف قیمتی سفیدرنگ خود را رو به بالا شکست و اکنون در مرحله پول‌بک است. این پول‌بک استعداد ادامه‌دار شدن تا برخورد دوباره به خط سفید را نیز دارد اما احتمال آن کم است. این روزها ما شاهد درگیری این ارز با مقاومت ۱۳,۵۰۰ تومانی هستیم. ماندن طولانی‌مدت بالای این قیمت می‌تواند نشانه‌ای برای میل به رشد باشد. در صورت عبور از ۱۴,۰۰۰ تومان باید منتظر ورود احتمالا پایدار قیمت به محدوده ۱۵,۰۰۰ الی ۱۶,۰۰۰ تومانی باشیم؛ محدوده‌ای که در سال ۹۷ نیز قدرت روانی زیادی از خود نشان داد.

تحلیل دلار و آینده پیش رو دلار
تحلیل دلار و آینده پیش رو دلار

 

اخبار مرتبط
اما با اعلام اخبار حادثه بالگرد رییس جمهوری که منجر به شهادت ایشان و هیات همراه شد، دلال ها و برخی افراد معلوم‌الحال سعی در ماهیگیری از آب گل‌الود داشتند، انها با ایجاد التهاب در بازار ارز باعث شدند قیمت دلار از 56 هزار تومان طی چند ساعت به بالای 60 هزار تومان برود.
، بازار امروز شاهد افت قیمت طلا، سکه و دلار در مقایسه با روز گذشته است.
این روز‌ها عده زیادی از مردم بخشی از سرمایه خود را به طلای دست دوم تبدیل می‌کنند. اجرت پایین‌تر و نوسانات قیمت کمتر نسبت به دلار و دیگر کالا‌ها از جمله دلایل محبوبیت خرید طلای دست دوم به حساب می‌آید.
بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاصیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها