ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

هشدار کانون صرافان در مورد معاملات مدت‌دار ارز

24 خرداد 1401
هشدار کانون صرافان در مورد معاملات مدت‌دار ارز

به گزارش بانک اول، کانون صرافان ایران اعلام کرد: هر گونه معاملات مدت‌دار (سلف) طبق دستوالعمل اجرایی (تاسیس فعالیت و نظارت صرافی‌ها) مصوب شورای محترم پول و اعتبار در سال۱۳۹۳ ممنوع و تخلف محسوب می‌گردد و چنانچه نرخ‌های پیشنهادی خارج از عرف رایج بازار و میانگین سامانه‌های رسمی بانک مرکزی باشد، ریسک معامله به عهده خریدار است.

دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

اخبار مرتبط
این روز‌ها عده زیادی از مردم بخشی از سرمایه خود را به طلای دست دوم تبدیل می‌کنند. اجرت پایین‌تر و نوسانات قیمت کمتر نسبت به دلار و دیگر کالا‌ها از جمله دلایل محبوبیت خرید طلای دست دوم به حساب می‌آید.
بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاصیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.
این در حالی است که روز گذشته پس از انتشار اخبار سانحه هوایی برای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین کانال‌های تلگرامی، شروع به صعود کرد و در پایان شب گذشته تا مرز 62 هزار تومان پیش رفت. اما از ابتدای صبح امروز با یک شیب تند، روند کاهشی خود را آغاز کرد و دوباره به نرخ میانگین روز گذشته برگشت.
اقدامات بانک مرکزی در راستای کاهش قیمت ارز اقدامات مفید و مثمر ثمری بود که متأسفانه دلالان بازار و افرادی که کانال‌های تلگرامی نرخ ساز را در اختیار دارند اقدام به نرخ سازی کرده و این موضوع موجب شد تا قیمت ارز در بازار را نیز تحت تأثیر قرار دهند. به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی و نظارتی بیش از پیش نسبت به شرایط پیش آمده باید به بازار ارز توجه داشته باشند تا آرامشی که در هفته‌های اخیر در بازار حاکم شده بود برهم نخورد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها