یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول، مهدی عبوری با اعلام این خبر گفت: به ازای هر واحد مسکونی ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: این تسهیلات به ترتیب ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و مابقی آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

عبوری در خصوص پرداخت این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت گفت: در این شهرها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب ۴۰ میلیون تومان آن با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون دیگر آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای ۵۰ میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، ۵۰ میلیون تومان بدون سپرده و ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود ۹، ۱۸ و ۱۶ خواهد بود.

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها