پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

دلیل شرط گذاشتن برای تازه‌واردهای بورس چیست؟

24 خرداد 1401
دلیل شرط گذاشتن برای تازه‌واردهای بورس چیست؟

به گزارش بانک اول در ابلاغیه‌ای که دیروز توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده، آمده است که مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی امکان معامله خواهند داشت و در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است. همچنین شخص متعهد می‌شود سیگنال‌فروشی و … نکند، زیرا کد مسدود می‌شود.

شرط صدور کد معاملاتی

بنابر تصمیم‌گیری کانون کارگزاران، در راستای افزایش دانش افراد حقیقی که قصد معامله در بورس دارند آزمون به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. در صورت قبولی اشخاص در آزمون مذکور مشخصات مربوط به افراد حداکثر ظرف سه روز به سمات ارسال می‌شود و پس از طی فرآیندهای مربوطه کدهای معاملاتی از قابلیت معامله برخوردار می‌شوند.

درباره چرایی اتخاذ این تصمیم، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه رونق دارد و ممکن است افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش کافی نداشته باشند و از آنجاکه این نوع سرمایه‌گذاری نیازمند تخصص و دانش است، چنین تصمیمی گرفته شده است.

 

او در رابطه با شرط ورود به بورس گفت: طی یک ماهی که کد صادر می‌شود و بعد فرد اجازه معامله پیدا می‌کند، باید در آزمون شرکت کند و در صورتی که در آزمون پذیرفته شود، کد فعال خواهد شد و در غیر این صورت باید دوباره در آزمون شرکت کند./ایسنا

اخبار مرتبط
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها