شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

24 خرداد 1401
کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

به گزارش بانک اول طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی، بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان سال گذشته در کل ۱۶۰۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۷ با رشد ۴۷.۵ درصدی مواجه شده است.

همچنین، بانک‌های تجاری در کل ۲۷۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که با رشد ۲۷ درصدی مواجه شده و سهم وام‌های قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که اعطای این وام از سوی بانک‌های تجاری در پایان سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه براین، میزان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های تخصصی در پایان سال گذشته با ۱۷.۷ درصد افزایش از رقم ۲۷۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۳۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی معادل ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۵۱.۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۷ مواجه شده است.

طبق این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که تسهیلات این بانک با ۲۵ درصد رشد از رقم ۸۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عدد ۱۰۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات معادل ۷۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک‌ها ۴۵‌.۷ درصد رشد داشته است.

بنابراین، بانک‌ها و موسسات اعتباری و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین تسهیلات را در سال گذشته پرداخت کرده‌اند. همچنین، بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری کمترین تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت کرده‌اند./ایسنا

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها