یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

تمدید مهلت ثبت‌نام واحد‌های گردشگری برای وام

24 خرداد 1401
تمدید مهلت ثبت‌نام واحد‌های گردشگری برای وام

به گزارش بانک اول دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام واحدهای بسیار آسیب‌دیده از ویروس کرونا از جمله کسب و کارهای گردشگری و صنایع دستی در سامانه «کارا» تا پایان تیرماه تمدید شد.

ولی تیموری گفت: آن دسته از واحدهای گردشگری از جمله مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و غیره که جزء رسته‌های شغلی بسیار آسیب‌دیده از ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و تاکنون برای دریافت وام حمایتی ۱۲ درصدی دولت، موفق به ثبت‌نام در سامانه «کارا» وزارت کار نشده‌اند، به موجب مصوبه کارگروه بررسی آثار و تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا تا پایان تیرماه مهلت دارند نسبت به این امر اقدام فوری انجام دهند.

معاون گردشگری با تاکید بر این‌که در پی شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن همه بخش‌های اقتصادی کشور و ثبت تعداد بالای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، ۱۳ گروه شغلی برای دریافت حمایت‌های دولت تعیین شدند، یادآور شد: از این تعداد سه گروه شغلی مربوط به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

او افزود: سازوکار اجرایی مربوط به ثبت‌نام کسب وکارهایی که کد بیمه کارگاهی ندارند، نظیر بخشی از اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی در آستانه نهایی شدن است و به طور قطع ظرف هفته آینده اعلام و ثبت‌نام آغاز خواهد شد./ایسنا

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها