جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا قیمت طلا پایدار خواهد ماند؟

24 خرداد 1401
آیا قیمت طلا پایدار خواهد ماند؟

به گزارش بانک اول، با وجود نوسانات و کاهش جزئی در صبح دیروز، با شروع بعد از ظهر قیمت از دست رفته خود را جبران کرده و در نهایت رشد بیشتری را از خود نشان داد.

قیمت هر انس طلا در لحظه نوشتن این متن 1951 دلار می باشد که نسبت به روز گذشته خود 8 دلار افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت البته به امروز محدود نیست و از ابتدای هفته گذشته طلا بیش از صد دلار رشد کرده است.

با  وجود اینکه طلا دیروز از خود یک رشد مثبت را نشان داد اما یک حرکت کند نسبت به چند روز گذشته را شاهد بودیم که این مسئله را به وجود می آورد که آیا طلا با وجود رشد زیاده از حد خود در این مدت کوتاه قیمتی پایدار دارد؟

از نظر کارشناسان بازار با نگاه به شرایط فعلی اقتصادی و چاپ بی سابقه پول و تزریق آن در قالب بسته های محرک اقتصادی به بازار قیمت فعلی طلا پایدار بوده و توان کافی برای رشد تا بالای 2000 دلار را دارا می باشد.

با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر به اندازه کافی قوی نمی باشد می توان به سؤال ابتدایی یک پاسخ مثبت نسبتا قطعی داد و پیش بینی که طلا همچنان و با قدرت زیاد به سمت قله های جدید حرکت کند.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها