چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

پاسخ به ابهامات وام ودیعه و طرح اقدام ملی مسکن

24 خرداد 1401
پاسخ به ابهامات وام ودیعه و طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش بانک اول به نقل از صداوسیما، پروانه اصلانی در برنامه تیتر امشب برای پاسخ به سوالات هموطنان در خصوص وام ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مسکن در استودیوی شبکه خبر حضور یافت و در پاسخ به سوالی در خصوص کمک وزارتخانه متبوعش به مستاجران گفت: برای کمک به قشر جامعه، سه کار را انجام دادیم.


او افزود: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا تصور می‌شد که این بیماری در مدت کوتاهی کنترل می‌شود، بنابراین یک مهلت دوماهه خودکار برای قراردادهای اجاره تدارک دیدیم تا مستاجران در آن مقطع برای یافتن مسکن با مشکلی مواجه نشوند.
او تاکید کرد: در مرحله بعد به موضوع تعیین نرخ قیمت اجاره و الزام به تمدید قراردادها ورود کردیم که خوشبختانه از زمان پیگیری این طرح، مسئله صدور حکم تخلیه را شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد نرخ‌های افزایش هم بر این اساس رعایت شده است.


اصلانی ادامه داد: اقدام سوم هم پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران بود که مبالغ این وام را در سه مبلغ دسته بندی کردیم.
او گفت: وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون، در سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون و در شهرهای دیگر ۱۵ میلیون تعیین شده است که تسهیلات با شرایط قانون ساماندهی و با احراز شرایط متقاضیان اختصاص می‌یابد.


مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح ضمانت‌های مورد نیاز این وام گفت: سعی کردیم تا جای ممکن تسهیلی برای پرداخت‌ها ایجاد کنیم و به گواهی کسر از حقوق، کسر از مستمری و ارائه چک یا سفته اکتفا کرده ایم ضمن اینکه دریافت کنندگان وام ۱۵ میلیون و کمتر نیازی به آوردن ضامن ندارند.

اخبار مرتبط
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .
مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است. نکته مهم: شرایط اعلامی پرداخت وام خودرو در زیر توسط بانک ها ممکن است تغییر کرده باشد.برای اطلاعات تکمیلی به بانک مربوطه مراجعه فرمائید.
این طرح در راستای استقرار بانکداری جامع و توسعه خط کسب و کاری بانکداری شرکتی و تجاری و تمرکز بر مشتریان و معتبر طراحی شده است. این محصول قابلیت بهره برداری برای کلیه مشتریان حقیقی به صورت انفرادی یا پرسنل معرفی شده سازمان ها و شرکت ها به عنوان خریدار را دارا می باشد. با توجه به مزیت های رقابتی محصول بهین کارت ۲ نسبت به محصولات مشابه رقبا، این محصول می تواند به عنوان ابزار کارا مورد بهره برداری قرار گیرد.
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
غلامحسین کریمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من‌دوهفته‌هست‌مراجعه‌میکنم‌به‌بانک‌ریس‌بانک‌وکارمنداش‌میگن‌بایدضامن‌وگواهی‌کسرحقوق‌برای‌وام‌پانزده‌تومانی‌بیاری‌وقتی‌اعتراض‌کردم‌دولت‌اعلام‌کرده‌وام‌ضامن‌نمیخوادمیگن‌بله‌احتیاج‌به‌ضامن‌هست‌ودستورواختیاربه‌عهده‌خودماگذاشته‌شده‌لطفاجواب‌بدین‌چکارکنیم‌

محسن بهرمن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چراهمشون مردم‌‌‌بدبخت‌سرکار میزارین من الا دوهفتس دربه درم که بجز کارمند هیچی ضامن نمیخوان‌ یعنی چی ؟ چرا با صداقت راهنمایی نمیکنین.لطفا راهنمایی کنین

پیمان عظیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ، لطفا پیگیری کنید واقعا گرفتارم ، رفتم وام بابت وام ودیعه مسکن، گیر دادن به چک برگشتی که مربوط به ۲تا۳سال پیش بوده ، با این وجود خواهشم اینه حداقل بشه بنام یکی از اعضای خانواده ام ،یا همسرم وام رو دریافت کنم ، خدارا گواه می گیرم قرض گرفتم واسه پول پیش به امید این وام ، خواهشا با پیگیری این موضوع کمکم کنید با تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها