جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت نام مرحله دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد

24 خرداد 1401
ثبت نام مرحله دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد

به گزارش بانک اول، عادل دهدشتی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته اعتبار وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این مبلغ ۵ برابر شده یعنی به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از وام ۵ میلیون تومانی بهره مند شوند.

 

اوافزود: این اعتبار در دو مرحله پرداخت و توزیع می‌شود مرحله اول ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نیمه اول امسال در قالب تسهیلات وام پرداخت شد و مرحله دوم نیز با توجه به شرایط خاص کرونایی از طریق سامانه‌ای که طراحی شده پرداخت خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: بازنشستگان می‌توانند بدون مراجعه به بانک برای دریافت وام ضروری در سامانه‌ای که طی هفته جاری اعلام خواهد شد، ثبت نام و برای دریافت وام اقدام کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کانون‌ها، درخواست دستی و مراجعه به شعب نیست.او در خصوص بازنشستگانی که در اولویت دریافت وام هستند، گفت: سهمیه هر استان مشخص شده و به نسبت تعداد بازنشستگان و افرادی که در سنوات گذشته وام دریافت نکرده‌اند، وام ضروری پرداخت می‌شود.

 

دهدشتی در پاسخ به این سوال که ارائه وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی شرط سنی دارد یا خیر،تصریح کرد: خیر شرط سنی در این خصوص اعلام نشده است. گزارش‌هایی در خصوص برخی سختگیری‌ها به ما رسیده که قرار است جلسه‌ای با مسئولان بانک برگزار و این موارد را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.او افزود: شرایط بازنشستگان را درک می‌کنیم و قصد کمک و ارائه تسهیلات به آنها را داریم به همین دلیل نمی‌خواهیم که برای دریافت وام دچار مشکل شوند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد مبلغ وام نیز گفت: برای پرداخت وام به بازنشستگان با کانون عالی بازنشستگان جلساتی برگزار شد و تصمیم نهایی برای پرداخت و مبلغ وام گرفته شد و نظر کانون عالی بازنشستگان این بود که با توجه به مشکلات فعلی و شرایط جامعه تعداد بیشتری از بازنشستگان از این تسهیلات برخوردار شوند.او ادامه داد: تمام تلاش خود را برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم سال آینده این خدمت را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد اکبری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تو رو خدا شما دیگه خودتون رو قاطی دروغگویی اینها نکنید...الان دوهفته است که این خبر اومده و برا ثبت نام فرمایش کردند که طی هفته جاری سامانه ثبت نام وام معرفی میشه ولی عملا هیچ خبری نیست وکسی هم نیست بپرسه پس کو این سامانه که قول دادید؟؟؟جالب اینجاس که فردا خبر میاد که وقتش تموم شد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها