چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

بیشترین سقوط قیمت طلا در چند هفته اخیر، آیا ریزش طلا ادامه خواهد داشت؟

24 خرداد 1401
بیشترین سقوط قیمت طلا در چند هفته اخیر، آیا ریزش طلا ادامه خواهد داشت؟

به گزارش بانک اول طی چند هفته اخیر قیمت طلا با وجود نسانات بسیار صعودی بود اما در روز گذشته یک سقوط شدید را تجربه کرده و قیمت آن به پایین ترین میزان چند هفته گذشته رسید. آیا این ریزش طلا باز هم ادامه خواهد داشت؟

طلا پس از شکستن خط صعودی یک و نیم ماهه در روز گذشته یک سقوط بسیار بزرگ کرده و قیمت آن تا زیر 1900 دلار یعنی 1985 دلار پایین آمد.

هرچند قیمت طلا دوباره به بالای 1900 دلار بازگشت اما به دلیل اینکه نتوانست سطح پشتیبانی 1920 دلاری خود را دوباره به دست بیاورد احتمال ادامه رزش قیمت بسیار بیشتر می شود.

در حالی که این متن نوشته می شود قیمت هر انس طلا 1901 دلار می باشد که نسبت به روز گذشته 11 دلار کاهش را نشان می دهد.

 

در صورت ادامه روند نزولی قیمت طلا و ریزش بیشتر آن قیمت هر انس فلز زرد به پایین ترین سطح ماه اوت یعنی 1986 دلار خواهد رسید. اگر سقوط قیمت از این هم فرا تر رود باید انتظار این را داشته باشیم که طلا در 1818 دلار متوقف شود.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
از مجموع ۲۱۵ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۷۶ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز دوشنبه مورخ 4 تیرماه ماه 1403، برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
دارایی طلا در مواجهه با سیاست‌های پولی یا ناپایداری‌های سیاسی ارزش خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند دارایی افراد را در برابر نوسانات ارزی محافظت کند. این موضوع، صندوق‌های طلا را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها