جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط پرداخت وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی

24 خرداد 1401
شرایط پرداخت وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی

به گزارش بانک اول محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره شرایط دریافت وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی اظهار داشت: دستورالعمل افزایش سقف وام مسکن جوانان ابلاغ شده است که صاحبان حساب می‌توانند برای خرید یا ساخت مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات در شهر تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) ۳۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۹۰ میلیون تومان است، گفت: برای دریافت سقف تسهیلات سپرده‌گذاری ۱۵ ساله باید انجام شود که مبلغ واریزی از ۶۵ هزار تومان در ماه نخست آغاز می‌شود و در پایان سال پانزدهم به ۲۴۷ هزار تومان می‌رسد. 

شایان از امکان دریافت تسهیلات در پایان سال پنجم سپرده‌گذاری خبر داد و تصریح کرد: سقف تسهیلات در این حالت در تهران ۲۱۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان است و در این حالت مبالغ واریزی ماهانه نیز افزایش خواهد یافت که در شهر تهران در ماه نخست ۶۱۰ هزار تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه امتیاز ویژه حساب مسکن جوانان نرخ سود ۹ درصدی تسهیلات آن است، گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و سقف عمر ساختمان ۲۵ سال در نظر گرفته شده است.

وی درباره امکان دریافت سقف تسهیلات برای حساب‌هایی که در گذشته افتتاح شده‌اند نیز بیان داشت: پرداخت تسهیلات تابع شرایط قراردادی روز است و بر مبنای قرارداد منعقد شده پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها