یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بازنشسته های شاغل از چه مزایای قانونی بهره مند می‌شوند؟

24 خرداد 1401
بازنشسته های شاغل از چه مزایای قانونی بهره مند می‌شوند؟

به گزارش بانک اول به طور کلی افراد مشمول قانون استخدام کشوری و یا هر نوع مقررات خاص استخدامی دیگر که در ساعات فراغت و خارج از ساعات کار اداری در واحد‌های مشمول قانون کار به کار اشتغال دارند و نیز بازنشستگان شاغل در این واحد‌ها به اعتبار انجام کار و داشتن تبعیت‌های حقوقی و اقتصادی با کارفرمایان این واحد‌ها مشمول مقررات قانون کار شناخته شده و به نسبت ساعات کار از مزایای مقرر در این قانون و مقررات تبعی برخوردار می‌شوند.

 

اما چون استفاده از کمک عائله مندی (حق اولاد) داشتن سابقه پرداخت ۷۲۰ روز حق بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی ضمن بیمه بودن در کارگاه و کسر حق بیمه است و اشخاص بازنشسته شاغل در واحد‌های بخش خصوصی که غالبا فاقد رابطه بیمه‌ای با کارگاه و سازمان تأمین اجتماعی هستند به دلیل نداشتن شرایط فوق الاشاره کمک عائله مندی به آنان پرداخت نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.
سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.
نمایندگان مجلس سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.
در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (21) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها