دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پرونده وام کرونا کی بسته می‌شود؟

24 خرداد 1401
پرونده وام کرونا کی بسته می‌شود؟

به گزارش بانک اول حسب مصوبات ستاد کرونا مقرر شده است که برای کمک به صاحبان کسب‌وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند (‌با ثبت نام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سامانه مذکور و معرفی به بانک‌) تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شود که در این رابطه تا تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۵۳۴، ۲۹۸ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بر این اساس، ۵۰۸، ۰۱۲ واحد از متقاضیان تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‌‌اند که از این تعداد ۲۷۸، ۲۴۵ واحد با ۴۵۹، ۰۲۴ نفر شاغل در مجموع مبلغ ۵۶.۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

 

همچنین تعداد ۱۶۶، ۸۹۳ واحد نیز از دریافت تسهیلات به دلایلی از جمله عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات و... انصراف داده‌اند و پرونده مابقی واحدهای کسب‌وکار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

 

بنابراین حدود ۸۰ درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه امسال، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها