ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وضعیت طلا در روز های آینده چه خواهد شد؟ آیا باید انتظار یک سقوط شدید تر را داشته باشیم؟

24 خرداد 1401
وضعیت طلا در روز های آینده چه خواهد شد؟ آیا باید انتظار یک سقوط شدید تر را داشته باشیم؟

به گزارش بانک اول این کاهش قیمت های طلا در حالی اتفاق می افتد که حجم معاملات موجود در بازار طلا بسیار کاهش یافته و بسیاری از سرمایه گزاران در حاشیه قرار گرفته و منتظر انتخابات ایالات متحده هستند.

تحلیلگران نیز در حال حاضر پیشنهاد هیچ گونه عملکردی را تا پیش از انتخابات آمریکا نمی دهند. آنها معتقدند که که سرمایه گزاران در حال حاضر نه باید که طلای خود را فروخته و نه بخرند.

پیش بینی می شود که با رای آوردن دموکرات ها در انتخابات پیش رو شاهد بزرگترین افزایش انس جهانی طی ماه های اخیر باشیم و در ادامه به اوج های جدید دست پیدا کنیم.

تحلیلگران می گویند که در روز های دوشنبه و سه شنبه نوسانات شدیدی را تجربه خواهیم کرد چرا که ما در آستانه انتخابات قرار گرفته ایم اما روز های پس از آن یعنی چهارشنبه و پنجشنبه روز های اوج گیری معاملات خواهد بود.

باید توجه داشت که اگر مشخص شدن برنده انتخابات به تاخیر بیوفتد فلزات گرانبها مانند طلا و همچنین بازار سهام جهانی تتحت فشار قرار خواهند گرفت چرا که مردم تمایل بیشتری به نگه داشتن پول نقد در این شرایط دارند.

به طور کلی یک سقوط دیگر در فلزات گرانبها بسیار بعید است اما نمی توان گفت که غیر ممکن است. همه چیز به اتخابات ایالات متحده بستگی دارند.

اخبار مرتبط
این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.
بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.
با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است
بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها