جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین نتایج انتخابات آمریکا

24 خرداد 1401
آخرین نتایج انتخابات آمریکا

#فوری  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد  

سی‌ان‌ان: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد شبکه CNN اعلام کرد جو بایدن، نامزد دموکراتها با پیروزی در ایالت پنسیلوانیا و اضافه‌شدن ۲۰ رای الکترال این ایالت به آرای الکترالش، به عنوان چهل‌وشمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد. با ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا، جو بایدن هم‌اکنون از مجموع ۵۳۸ رای الکترال، ۲۸۴ رای الکترال کسب کرده است. آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: 

بایدن: ۲۸۴ رای الکترال

 ترامپ: ۲۱۴ رای الکترال 

بروز رسانی(ساعت 19 روز شنبه)

شمارش آراء در ایالت‌های سرنوشت‌ساز حاکی از پیشتازی بایدن در بسیاری از آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، در جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، ۹۹ درصد از آراء شمارش‌شده و بایدن حدود ۴ هزار و ۲۰ رأی بیشتر از ترامپ کسب کرده است.

در نوادا با ۶ رأی الکترال، ۸۷ درصد از آراء نوادا شمارش‌شده و بایدن با اختلاف بیش از ۲۲۶ هزار و ۵۷ رأی پیشتاز است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال، ۹۹ درصد آراء شمارش‌شده و ترامپ حدود ۷۶ هزار و ۵۰۰ رأی بیشتر از بایدن دارد.

در پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، ۹۹ درصد از آراء پنسیلوانیا شمارش‌شده و بایدن ۲۸۸ هزار و ۷۷ رأی بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

بروز رسانی (ساعت 18 روز جمعه)

بایدن در پنسیلوانیا هم ترامپ را پشت سر گذاشت

 ایالت پنسیلوانیا:

 شمارش ۹۸ درصد کل آرا بایدن با فاصله بیش از ۵ هزار رای جلوتر از ترامپ است.

 

بروز رسانی (ساعت 13 روز جمعه)

فوری :

 

جورجیا بالاخره آبی شد و بایدن از ترامپ پیش افتاد 

 

شمارش آرا هنوز ادامه دارد 

بروز رسانی (ساعت 22:30 پنجشنبه)

آخرین وضعیت 4 ایالت سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا:

  جورجیا 1 درصد فقط باقی مانده و فعلا ترامپ 13219 رای جلوتر است و باید 50 هزار رای دیگر شمارش شود.

 

 کارولینای شمالی حدود 6 درصد از آرا شمارش نشده و ترامپ 76701 رای جلوتر است و باید 348 هزار رای دیگر شمارش شود.

 پنسیلوانیا 12 درصد آرا شمارش نشده و ترامپ فعلا 111400 رای جلوتر است و 876 هزار رای دیگر برای شمارش مانده است.

نوادا 24 درصد آرا شمارش نشده و 386 هزار رای قابل شمارش وجود دارد و فعلا بایدن با 11438 رای جلوتر است. کمیته انتخابات ایالت نوادا: هنوز ۶۰ هزار رای شمارش نشده در نوادا وجود دارد دریافت آرای پستی و ثبت آن ادامه دارد و احتمالا تا شنبه و یک‌شنبه نتایج نهائی اعلام خواهد شد. 

هیچ اطلاعی در مورد وجود آرای غیرصحیح نداریم.

بروز رسانی (ساعت 15 روز پنجشنبه)

 بایدن یا ترامپ؟

 سه سناریوی محتمل!  

بیش از یک روز از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گذرد اما هنوز نتیجه نهایی شمارش آرا در چهار ایالتِ نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا مشخص نشده است. 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، تا این لحظه با فرض پیروزی نهایی در ایالت آریزونا، موفق به کسب ۲۶۴ رای الکترال شده و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه او نیز ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.  

نزدیکی آراء این دو نامزد در برخی ایالت‌ها باعث شده هر دوی آنها در سخنرانی‌های خود مدعی پیروزی در انتخابات شده و طرف مقابل را به تلاش برای تقلب در انتخابات و تغییر نتایج آن متهم کنند.  

از سوی دیگر، با توجه به اینکه هر دو نامزد همچنان برروی کاغذ شانس پیروزی دارند، رقابت شانه به شانه آنها برای کسب اکثریت آرا در چهار ایالت باقیمانده از حساسیت مضاعفی در این دوره انتخابات برخوردار شده است. 

سناریوی اول: ترامپ در چهار ایالت باقیمانده به پیروزی برسد اگر این سناریو محقق شود، رئیس‌جمهور آمریکا با ۲۷۱ رای الکترال با یک برد ناپلئونی برای یک دوره دیگر نیز سکان هدایت کاخ سفید را در دست خواهد گرفت.  

سناریوی دوم: بایدن در نوادا و پنسیلوانیا پیروز شود در صورت تحقق این سناریو که با توجه به روند موجود شمارش آرا چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد، بایدن با فرض پیروزی قطعی در آریزونا با ۲۹۰ رای الکترال راهی کاخ سفید خواهد شد. 

سناریوی سوم: بایدن تنها در نوادا به پیروزی برسد درصورتی که نامزد دموکرات‌ها برتری شکننده خود در این ایالت غربی که ۶ رای الکترال دارد را تا پایان شمارش آرا حفظ کند و در ایالت آریزونا نیز اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد، با ۲۷۰ رای الکترال پیروز نهایی انتخابات خواهد بود و به آرای پنسیلوانیا که در آنجا نیز روند شمارش آرا به نفع اوست نیازی نخواهد داشت. 

این خطرناکترین سناریوی ممکن برای انتخابات امسال است چراکه در صورت پیروزی ترامپ در سه ایالت شرقی و باخت او در تنها ایالت غربی باقیمانده، او با ۲۶۸ رای الکترال و تنها با اختلاف ۲ رای نسبت به بایدن از راهیابی مجدد به کاخ سفید باز خواهد ماند. 

چنانچه این سناریو محقق شود، ترامپ به احتمال زیاد پرونده انتخابات را به دادگاه عالی آمریکا برده و خواهان بازشماری و احتمالا ابطال آرای پستی در میشیگان و ویسکانسین خواهد شد تا شاید از این طریق بتواند انگ یک دوره‌ای شدن را از پیشانی خود پاک کند.

بروز رسانی (ساعت 2 بامداد پنجشنبه)

 نتایج جدید 

 ترامپ: ۲۱۴

 بایدن: ۲۶۴ 

 جو بایدن فقط ۶ رای الکترال تا پیروزی نهایی (270 رای الکترال) 

 شرایط در ۴ ایالت باقی‌مانده:

  اختلاف آرا در جورجیا و پنسیلوانیا بسیار کاهش یافته است و احتمال آن هست که هر لحظه بایدن در این دو ایالت هم رای برتری را بیاورد 

بایدن تنها ۶ رای الکترال تا کاخ سفید فاصله دارد, که فقط برتری در نوادا پیروز انتخابات خواهد شد.

بروزرسانی (ساعت 23 چهارشنبه)

آمار رسمی؛ بایدن 10 آرای الکترال ایالت سرنوشت‌ساز ویسکانسین را برد

نامزد حزب دموکرات 22 رای الکترال تا ورود به کاخ سفید نیاز دارد.

آمار گاردین از تعداد آرا: بایدن: 248 ترامپ: 214

تنها رای الکترال ۵ ایالت باقی مانده است و بایدن به ۲۲ رای الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد

بروزسانی (ساعت 22  چهارشنبه)

ترامپ ۱ رأی الکترال دیگر کسب کرد و آرای الکترال او به ۲۱۴ رأی رسید.
بایدن همچنان با ۲۳۸ رأی الکترال پیشتاز است. 

هشت ایالتی که شمارش آرا هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است 
هشت ایالت زیر ایالت‌هایی هستند که یا رقابت در آنها بسیار نزدیک است و یا هنوز فاصله زیادی تا کامل شدن شمارش آرا دارند: -پنسیلوانیا -میشیگان -جورجیا -آریزونا -کارولینای شمالی -ویسکانسین -نوادا -آلاسکا

بروز رسانی (ساعت ۲۱ چهارشنبه)

آرای بایدن از ۷۰ میلیون گذشت و اختلاف رای مردمی خود را با ترامپ به ۲ درصد افزایش داد.

به نظر می‌رسد عمده آرای باقی‌مانده به بایدن خواهد رسید و این اختلاف بیشتر خواهد شد.

 بایدن بیشترین آرای تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را بدست آورده است و رکورد اوباما را شکست برمر رییس گروه اوراسیا در پیام توییتری نوشت: بایدن تا کنون ۷۰ میلیون رای کسب کرده است. این بیشترین تعداد رای کسب شده توسط یک کاندیدا در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. 

آمار الکترال از صبح به روزرسانی نشده :

بایدن:۲۳۸ رای

ترامپ: ۲۱۳ رای

بایدن و ترامپ در دو ایالت ویسکانسین و پنسیلوانیا شانه به شانه در حال رقابتند 

پنسیلوانیا ۲۰ رای و ویسکانسین ۱۰ رای الکترال در انتخابات آمریکا دارد  

در حال حاضر بایدن ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال را کسب کرده‌اند و هر کدام به ۲۷۰ رأی برسد پیروز انتخابات خواهد بود 

ترامپ دقایقی پیس اعلام پیروزی کرد و گفت که در حال تقلب هستند و به دادگاه عالی خواهم رفت 🔹 در برخی مناطق اعلام اعداد را متوقف کرده اند. این یک تقلب عمومی در آمریکاست. این باعث شرمندگی است. 🔹به شما بگویم ما انتخابات را بردیم. 🔹اجازه نمی دهم پس از ساعت 4 رایی را اضافه کنند. به دادگاه عالی خواهم رفت و اجازه نخواهم داد

به گزارش بانک اول با پایان یافتن تدریجی آخرین مرحله رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا، روند شمارش آراء در برخی ایالت‌ها آغاز و نتایج حاصل از آن اعلام شده است.

بر اساس گزارش مراکز انتخاباتی ایالت‌های مختلف، تا این لحظه بسیاری از ایالت‌ها شمارش آرای مأخوذه حضوری و غیرحضوری را آغاز کرده‌اند و نتایج قطعی یا نسبی در بسیاری از این ایالت‌ها مشخص شده است.

به رغم نامعلوم بودن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در اغلب ایالت‌های کلیدی و تعیین کننده، با شمارش بخشی از آراء، نتایج نسبی در برخی ایالت‌هایی که گرایش حزبی آن‌ها از پیش مشخص بوده، اعلام شده است.

تا ساعت 00.05 بامداد چهارشنبه 4 نوامبر به وقت شرق آمریکا -8/35 صبح چهارشنبه 14 آبان به وقت تهران- وضعیت آرای عمومی و الکترال دونالد ترامپ و جو بایدن در برخی ایالت‌ها بر اساس گزارش‌های مختلف به شرح زیر است.

بر اساس گزارش 270towin.com تا اینجای کار ۲۱۰ رأی الکترال در سبد  جو بایدن و ۱۶۶ رأی الکترال در سبد دونالد ترامپ ریخته شده است.

270

 

این در حالی است که وب‌سایت AssociatedPress ضمن ترسیم نقشه الکترال، آرای جو بایدن را معادل ۲۱۳ کالج الکترال و آرای ترامپ را معادل ۱۱۸ کالج الکترال برآورد کرده و به شرح شکل زیر گزارش داده است.

به رغم پیشتازی جو بایدن، این آرای الکترال اغلب مربوط به ایالت‌های غیر کلیدی است که از پیش انتظار می‌رفت شرایط بایدن در آن‌هابهتر باشد. اما شرایط در ایالت‌های کلیدی و چرخشی آنطور که در نظرسنجی ها پیش‌بینی می‌شد، به نفع بایدن پیش نمی‌رود. چنانچه در نقشه زیر مشخص است در میان ایالت‌های کلیدی فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و ... شرایط به نفع ترامپ پیش می‌رود.

ap

از سوی دیگر وب‌سایت POLITICO برآوردی نزدیک به AP داشته و آرای بایدن و ترامپ را به ترتیب معادل ۲۰۹ و ۱۲۰ رأی الکترال گزارش کرده است.

politico

وب‌سایت خبرگزاری CNN نیز وضعیت آرای الکترال ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را ۲۰۵ به ۱۱۴ به نفع جو بایدن اعلام کرده است.

CNN

اقتصادنیوز

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها