پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

فعلا تا پایان تعطیلات کرونایی سکه و طلا نخرید

24 خرداد 1401
فعلا تا پایان تعطیلات کرونایی سکه و طلا نخرید

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اعلام قیمت در ایام تعطیل پیش رو به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به اینکه طی این مدت داد و ستد فیزیکی در بازار وجود ندارد، پس قیمت های اعلامی نیز دقیق نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به تعطیلی صنف در تهران، قیمت ها نیز حدودی است و دقیق نیست و تنها بر مبنای انس جهانی و نرخ ارز، نرخی حدودی اعلام می‌شود تا مبنایی باشد برای سایر اعضای صنف در شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد که فعالیت دارند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان به مردم تاکید کرد: توصیه ما به مردم، عدم خرید طلا و سکه طی این ایام تعطیل است زیرا برخی در فضای مجازی و تلفنی اقدام به خرید و فروش طلا می‌کنند که در بیشتر موارد با مشکلاتی همراه است. 

اخبار مرتبط
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها