شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

افرادی که قبلاً شماره معتبر شبا و تلفن برای سهام عدالت ثبت کرده و تأیید شدند نیاز به احراز هویت مجدد ندارند

24 خرداد 1401
افرادی که قبلاً شماره معتبر شبا و تلفن برای سهام عدالت ثبت کرده و تأیید شدند نیاز به احراز هویت مجدد ندارند

به گزارش بانک اول؛ حسین امینی خواه، دوشنبه شب (۲۴ آذر) در گفتگوی خبری سیمای‌ با موضوع سهام عدالت و سامانه سجام، بیان کرد: این‌ دغدغه‌ ثبت نام مشمولین‌ سهام‌ عدالت (غیر مستقیم ) کشوری است و یک زحمت در شرایط کرونایی برای مردم‌ ایجاد و صف های طولانی و شلوغی ها تشکیل شده است که اطلاعات خود را ثبت و کد بورسی دریافت کنند.

 

نائب رئیس هیئت‌ مدیره کانون‌ شرکت های سرمایه گذاری سهام‌ عدالت کشور افزود: طبق ماده ۱۷ آیین‌ نامه شورای عالی بورس؛ آن دسته از افرادی که قبلاً شماره شبا معتبر و شماره تلفن معتبر خود را ثبت کرده و تأیید شده اند نیاز به احراز هویت مجدد نیستند؛ از طرفی سود سهام‌ عدالت‌ طی ۳ سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به حساب سهام داران‌ در کل کشور واریز شده است؛ نرم‌ افزاری وجود دارد که ما از طریق آن‌ می توانیم‌ تا ۹۰ درصد شماره تلفن‌ های تأیید شده را پیدا کنیم‌ این‌ نرم. افزار در اختیار سازمان‌ خصوصی سازی است که تقاضا داریم‌ اینک نرم‌ افزار در اختیار کانون شرکت های سهام‌ عدالت کشور و شرکت های استانی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: بعضی‌ از مردم‌ ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در کافی نت ها و دفاتر پیشخوان هزینه می کنند تا بتوانند در سامانه‌ سجام‌ ثبت نام‌ و کد بورسی دریافت کنند که اگر نرم‌ افزار مذکور در اختیار شرکت‌ های استانی قرار گیرد مردم‌ می توانند سود خود را به راحتی دریافت کنند.

 

امینی خواه گفت: طبق تبصره ۷ ماده ۱۷ آئین‌ نامه اخیر، مردم‌ می توانند به کانون‌ های شهرستانی خود مراجعه و در انتخابات الکترونیکی شرکت های استانی که سهام‌ عدالت‌ خود را به آن‌ ها واگذار کرده اند شرکت کنند.

 

 

وی تأکید کرد: مدیران قطعاً دلسوز مردم‌ هستند و از آن‌ ها که در جبهه دفاع از حق مردم‌ هستند تقاضا داریم که ماده ۱۷ شورای عالی بورس را اطلاع رسانی کنند؛ در این‌ ماده مقرراتی تصویب شده  و می گوید کسانی که قبلاً شماره شبا و شماره تلفن معتبر را داده اند نیاز به احراز هویت مجدد نیست.

اخبار مرتبط
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها