پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ماجرای اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی

24 خرداد 1401
ماجرای اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی تاکید کرد که اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان صرفا یک ایده است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون اخذ مالیات ۱۰ هزار تومانی از تراکنش‌های ۱۰ میلیونی بیان کرد: منابع درآمدی در لایحه بودجه از چهار منبع درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی، درآمدهای گمرکی و فروش اموال دولتی دیده می‌شود و در همه کشورها درآمدهای مالیاتی را به عنوان درآمد پایدار تلقی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بنده پیشنهادی را در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی مطرح کردم که براساس این پیشنهاد یک در هزار از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات اخذ شود، یعنی برای تراکنش‌های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات و تراکنش‌های ۱۰۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ هزار تومان مالیات اخذ شود اما این خبر به نحوی منتشر شد که گویا قرار است از تراکنش‌های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات اخذ شود که بعدا اصلاح شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از نکاتی که در بررسی این پیشنهاد مطرح شد این بود که در صورت تصویب این پیشنهاد امکان حذف برخی از مالیات‌های دیگر وجود دارد و این پیشنهاد مشمول اقشار متوسط جامعه نمی‌شود و تراکنش‌های ۱۰ میلیون به بالا را در بر می‌گیرد، اما این تنها یک ایده است و هنوز حتی به تصویب کمیسیون نیز نرسیده است. بنده نیز تاکید داشتم که باید از نظر کارشناسان اقتصادی نیز استفاده کرد. در نهایت اگر به تصویب کمیسیون برسد و کمیسیون تلفیق نیز به آن رای دهد و در صحن مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد قابل اجرا خواهد بود.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها