جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

آینده صعودی در انتظار طلا و نقره ؟

24 خرداد 1401
آینده صعودی در انتظار طلا و نقره ؟

به گزارش بانک اول سال ۲۰۲۰ در روزهای پایانی خود همچنان تاثیراتش را بر بازار گذاشته است. طلا ، نقره و پلاتین در تلاش برای روند صعودی اند اما همچنان ثابت ماندند. طی دو هفته گذشته ، همه تلاش ها برای صعود به سمت بالا شکست خورده است ، اما پشتیبانی همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش کیتکو، در معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا در اتحادیه اروپا بر قیمت 1878.50 دلار ثابت ماند. قیمت نقره با قیمت 26.18 دلار معامله شد.

قیمت هر اونس طلای نقدی نیز ۱۸۸۲ دلار و ۲۰ سنت است.

در بازار سهام نیز نیک‌کی ۲۲۵، ۰.۴۵ درصد کاهش و ASX  ، ۰.۲۷ درصد افت پیدا کرد.  اما شاخص شانگهای ۱.۰۵ درصد بالاتر رفت.

افزایش قیمت طلا در آینده

تردیدی نیست که طلا ، نقره و پلاتین با شروع سال 2021 در روند صعودی قرار خواهند گرفت. اما سوال اصلی این است که «آیا آنها قادر خواهند بود تا روند صعودی داشته و به سطوح جدیدی برسند؟» هیچ کس به طور قطع پاسخ آن را نمی داند ، اما تصور می‌شود روند صعودی ادامه خواهد داشت تا زمانی که الگوریتم تغییر کند.

پلاتین مقاوم ترین در بازار است و بعد از آن نقره مقاومت‌هایی از خود نشان داده، طلا فاصله بیشتری از این دو دارد. با این حال ، هیچ کس نمی داند که فردا چه چیزی رخ می‌دهد. به دلیل حجم کم آن و کمبود نقدینگی واقعی ، بیشتر احتمال دارد که پلاتین در ابتدا صعود کند. با این حال ، دربرابر پلاتین مقاومت زیادی وجود دارد و به همین راحتی می تواند از دور خارج شود.

نقره جایگاه دوم  را دارد ، اما به نظر می رسد بیشترین درصد سود در سال 2021 را داشته باشد. به نظر می‌رسد طلا باید ثابت بماند یا اینکه صعودی شود. به طور کلی وضعیت فلزات خوب به نظر می رسند.

اخبار مرتبط
اواخر مرداد امسال که دولت به مسعود پزشکیان تحویل شد، قیمت سکه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
بازیگران بازار ارز در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت دلار آزاد در کانال ۶۳ هزار تومانی بودند. به‌نظر می‌رسد با توجه به اخبار ضد و نقیض دو هفته گذشته، و کشمکش نیروهای عرضه و تقاضا در بازار، قیمت تعادلی این روزهای دلار در نیمه کانال ۶۳ هزار تومانی باشد.
شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. طی ۵۹ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۱ تن شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹.۷ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات