ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

عاقبت ارزان خریدن گندم از کشاورزان

24 خرداد 1401
عاقبت ارزان خریدن گندم از کشاورزان

به گزارش بانک اول عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت  گندم اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، نگران سطح زیر کشت و تولید گندم نیستیم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم با مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد، افزود: با توجه به افزایش راندمان تولید پیش‌بینی می‌شود که تولید به بالای ۱۳ میلیون تن برس

هاشمی با اشاره به اینکه مخالف واردات گندم هستیم، بیان کرد: دولت برای تامین ذخایر استراتژیک گندم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم وارد می‌کند و بنیاد مخالف این موضوع است و دلیلش آن است که اگر در ارتباط با نحوه خرید گندم درست عمل می‌شد، گندم خوراکی به سمت دام و طیور و سایر بخش‌ها هرز نمی‌رفت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با تشکیل کارگروه جدید قیمت‌گذاری در سال آینده نیازی به واردات نداریم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در ارتباط با تامین کود داخلی نداریم، بیان کرد: خرید، حمل و توزیع کود شیمیایی در سطح استان‌ها افزایش یافته، اما در بخش کود فسفات که منشا آن وارداتی است، در ارتباط با تامین و قیمت مشکلاتی وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم مشکلاتی که حمل‌ونقل وگاز پتروشیمی ایجاد کرد، اما شرکت خدمات حمایتی و وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تامین کود عملکرد مناسبی داشته است.

اخبار مرتبط
رییس سازمان امور مالیاتی با انتشار اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم، از افزایش دو برابری نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل خبر داد.
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات